lördag 14 december 2019

Helgblogg?

Nä...är inte tänkt så men det kan bli så ibland....speciellt när man skriver ett inlägg mitt i veckan och glömmer lägga ut den ;)

Jaja...denna veckan var väl sådär...helt slut vid hemkomst varje dag...kan bero på att mörkret kommer tidigt denna tiden på året men även yrket tar ju på krafterna.
Speciellt igår när jag och några barn hjälpte musiklärarna att få ordning på matsalen för årets luciatåg....inte en jävel hjälpte till i övrigt...men visst...lärarna har ju sitt att göra..."kringpersonal" som jag bad hjälpa till dagen före lyste med sin frånvaro....men inte gnäller jag för det...närå ;)
Men helt färdig var jag när jag kom hem igår...jag är allt duktig jag..eller hur?

Tv4 finns ej längre att tillgå här som ni säkert vet...deras app fungerar lyckligtvis som den ska....men det är inte samma grej riktigt...hoppas de kommer överens snart innan julafton...lite dumt tycker jag allt att det är men det handlar ju om pengar och dessutom är Telia och Tele2 konkurrenter....Telia äger ju Tv4 och Tele2 äger Comhem....hej och hå ;)

Ska bli skönt med en längre tids ledighet nu om en vecka...ska bli kul att uppdatera bloggen nästan varje dag...kort sagt...livet kommer att vara perfekt...god mat...tomten och en skön soffa att slappa i....."me like"...mycket "me like" till och med.


Häpp....jag är kriminell ;)

Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

znogge sa...

Vissa människor har en förmåga att lysa med sin frånvaro när hjälpen behövs. Tråkigt men sant! Visst ska det bli otroligt skönt med jullov. Tror att både vi och ungarna behöver det!

Ha en bra lördag!

Åke sa...

Ja du är duktigt men hjälp jag läser en kriminells sida 😉 Barnens lucia: Du vet föräldrarna ska ju fejsbokka, instagramma samt köpa julklappar till 70 11 stycken också sköter inte lärarna sånt... Liten Tuva stjälper stort lass du vet... Frid i julveckan nu. Själv åkte jag från Smålands djupa skogar igår efter lunch hemma strax före 24.00. Jag hade hyfsat väglag med bara duggregn som störde... värre var det ned med snöslask.

BP sa...

Hahaha! Du börjar bli som jag - kriminell alltså. Sådana skyltar ber ju bara om att man knäpper ett kort, eller hur?!

Så typiskt att man inte rör ett finger när hjälp behövs. Människan är ju lat i grunden - tyvärr. Så jag tycker du var jätteduktig att ställa i ordning hela matsalen för Luciatåget. Kul att det ändå var några barn som hjälpte till. Det är ju aningen otippat.

Det där med tv4 och Comhem tycker jag är en skandal. Men jag kan inte låta bli att småle lite här. Du vet Ernst ses ju av halva den svenska befolkningen - minst. Där finns många nu som gråter;-) Jg bölar dock inte, då jag inte tål honom. Däremot saknar jag tv4:ans nyhetssändningar.

Ha en fin helg nu!

Ditte sa...

Förstår att du är trött. Skönt med lite ledighet snart. Det kan du verkligen behöva. Livet i skolans värd är ju ofta ganska tungt. Men att få ordning inför Lucia tycker jag är en ledningsfråga hur det ska organiseras. Och fler än du som kan ordna måste finnas på din skola. Alla lärare kan inte vara engagerade i sångövningar.
Nej, tv 4 har rast. Men finns på Play. Jag är inte direkt förtjust i reklamkanaler. Allt tar liksom så lång tid där.
Önskar dig nu en vilsam söndag och en hyfsad slutvecka.
Ha det så bra du kan.

Ama de casa sa...

Haha! Fotoförbudsskyltar är helt oemotståndliga att fota av :-D

Ja, du är verkligen jätteduktig och inte gnäller du på dom andra jävlarna heller ;-)

Ha nu en riktigt fin tredje advent!

Ingrid sa...

Jag känner igen det där! Det är förunderligt så osynliga en del kan bli när de behövs. Men du fixade det, även om det blev en jobbig dag!
Ha en riktigt skön tredje advent nu!
Hälsningar från ett (ganska) soligt Gotland!
/Ingrid

Mia Halvarsson sa...

Snart blir det ljusare, Micke....håll ut!!! Och...JAAAA du är duktig, bara så du vet ;) Ha det gott denna tredje advent