lördag 18 januari 2020

Lördag den 18/1 2020.

Ett datum som väl kommer att hamna i arkivet för mindre ihågkomna dagar, för att inte säga bortglömt helt om en vecka eller så.
De flesta dagar går väl egentligen i varandra under ett år, jo, så är det nog, det är ens egen uppgift att göra något vettigt av det antar jag.
Fast ibland vill man väl bara kasta sig på soffan och njuta av en stund av "ingenting"...en nog så underskattad aktivitet ;)


Hemgång på fredagar efter kneget sitter ju inte fel och för det mesta får jag ju sittplats vilket uppskattas, tur man allt som oftast går på bussen vid en ändstation, två hållplatser senare där jag också har möjlighet att gå på efter byte från spårvagn, där är risken överhängande att man får ståplats...man får ligga i om man ska ha det bekvämt minsann ;)
Hoppade av vid vårt snart nybyggda kulturhus för att handla lite...ja...nybyggt och nybyggt...snart kanske de till och med börjar sätta upp själva byggnaden...jösses va rör och annat som ska ner i marken först...men snart så ;)
Husdjur har de i köpcentret också...vi har mycket duvor här i Göteborg men det har man väl överallt...inget nytt där inte.
En och annan av dem brukar ta sig in till och med på Ica...man vet ju aldrig om man kan hitta en smula eller två på golvet på brödavdelningen ;)

Apoteket har också fått sig ett "lyft"...välbehövligt får man ju säga...fast det mesta i medicinväg beställer jag på "Apotea" och får det hemlevererat av "Budbee"...Apoteksdöden nästa på schemat pga internethandeln?


Men nu får jag väl ta och göra något vettigt av min dag...soffan ser ju väldigt inbjudande ut...provar den först.

Ha det fint alla.


7 kommentarer:

Nacka 144 sa...

Apotek tycker jag dyker upp på många ställen numer... det värsta är ju att det heter olika egentligen. Apoteket har förnyats sig också, jag var in till ett på en ort som heter Kramfors (ca 6 mil norr om mig) och när jag gick ut fick jag ett frågeformulär i telefonen att svara på. Jag kommer ihåg den här dagen för jag har redan slagit sönder flertalet porslinsaker. Men då slipper jag diska i varje fall ;)

Ama de casa sa...

Tack för att jag fick åka med på din tur :-)

Här ska vi snart ut och starta lördagen. Ska bli intressant idag igen, tror jag. :-)

Ha en fortsatt fin dag!

BP sa...

Inget fel alls att ägna sig åt sin huvudsysselsättning på din lediga tid, nämligen att lägga sig i soffan och göra så lite som möjligt. Det räcker med fjärrkontrollen till önskad film, eller hur:-)

Duvor har jag aldrig sett i Täby Centrum, men väl småfåglar, tror det var sparvar. Men de besökte inte ICA, vilket var lika bra.

Apoteket Kronan som du har i ditt centrum lär vara det apoteket med flest (ovanliga) mediciner på lagret har jag läst. Bra där! Vi har tre apotek i vårt centrum, och jag tvivlar på att apoteksdöden kommer gå lika fort som butiksdöden. Har aldrig beställt mediciner från nätet, men kan se poängen. Apoteken här verkar vara fullt sysselsatt med kunder... än så länge i alla fall.
Ha en fin fortsatt helg!

Mia Halvarsson sa...

Du har väl redan gjort nåt nyttigt??? Du har ju bloggat, varför slita ut sig???? Nä, njut av soffan och ha det gott istället ;)

Ditte sa...

Tycker det är underskattat att just inte gör något. För egen del tillhör jag ganska ofta kategorin "rörelse i vila" eller "vila i rörelse" - har ofta något på gång. Har nog alltid varit sådan. Men å andra sidan kan jag vila utan rörelse utan. Viktigast att man gör det man tycker om. Och du har ju gnetat på en hel vecka och livet och surret i en skola tär på en. (Vet efter dryga 40 år där)
Önskar dig en bra helg och tack för turen. Och du, skönt med sittplats.

Znogge sa...

Soffan ska inte underskattas för visst är väl meningen att vi ska njuta av ledigheten!

Ha en god söndag :D

dercy lyne sa...

Hej, jag heter Darci Lyne, jag kommer från New Jersey, USA. Jag läste en postkommentar online av en Los Angeles Based Journalist avslöjar hur han permanent botade svag erektion och snabb utlösning 2 månader efter att hans fru lämnade honom och han sa också att Dr. NOSA får sin ex-fru att återvända efter 2 års åtskillnad. Jag kontaktade samma Dr. NOSA på grund av mina utmaningar i livet, jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är ett verkligt bevis. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
Jag hade så tur att stöta på SVARTA MAGISKA STAVNINGAR
 Caster personlig kontakt
 -Mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan honom. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.NOSA lanserade en Magic Love-spell, ringer min man mig på mobiltelefonen och han återvänder hemifrån. Tack så mycket för att du tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är alltid skulda. idag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... det kan du också
WhatsApp med honom-- +2349083639501
* Love Spells Win-Back Ex-lover
* Magi för framgång och marknadsföring
* lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDDSHOOK
* förbannelse upplösning
  Skilsmässa problemlösning?
  lösningen på sjukdom och sjukdomar i kroppen vill ha en kärlek för en ny älskare?
* andlig rening
* fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
* dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV