söndag 19 januari 2020

Söndagsaktiviteter.

Nä...lottogudarna gick inte mina ärenden igår heller....precis som alla andra gudar om det nu finns några.
Tror mer på utomjordingars inflytande på vår världs utveckling...fast...nä...nya dragningar på lotto i mitten av kommande veckan ju...och då ni ;)

Utomjordingar?
jo...någonstans därute i världsalltet så finns det nog intelligenta varelser...fast de känner nog inte till oss heller...tur för dem ;)

Det är söndag...suttit på förmiddagen och kollat lite gamla klipp på youtube angående mordet på Olof Palme...kriminalgåtan som gäckat sveriges befolkning i så många år.
Någonting ska man ju göra när man är ledig...så gott som något annat fast någon lösning på mordet tycks ju inte vara på gång trots att nya spår har tillkommit...Abu nidal, Libyen och Irak...ja, vem vet?
Bra bok som kan laddas ned för 88 spänn...kan detta vara lösningen?

Jag vet...gjorde ju reklam för denna bok före jul men den är bra.

Har de sista timmarna här åter börjat kolla på tv-serien "Shogun", serien som utspelar sig i början av 1600 talet i Japan, blir nog ett par avsnitt till idag...riktigt trevligt tycker jag och nostalgi på hög nivå.

Ha det bäst alla nu.



8 kommentarer:

Mia sa...

Hmm, har inte kollat det här, men jag brukar ha svårt för asiatiska filmer. Kanske fördom hos mig, men de jag sett har varit skrikande o våld. Det finns säkert annat också. :-)

Trevligt slut på den här helgen och önskar dig en fin arbetsvecka så fortsätter jag att njuta av det goda pensionärslivet.

Susjos sa...

"Shogun" låter bekant, och känner ju igen han där på bilden, Richard Chamberlain, men han minns jag bäst från "Törnfåglarna"!
Ha en bra start på veckan!

BP sa...

Anders Jallai har du nog skrivit om förut om jag inte miss fel.
Har slukat alla av James Clavells böcker, så även Shogun. Å filmen har jag också sett, men det var många år sedan.
Säger som Susjos, Richard Chamberlain var en riktigt bra skådespelare och även jag minns honom från "Törnfåglarna" som jag grät floder till... så;-)
Ha en bra början på vecka 4!

Mia Halvarsson sa...

Shogun och Richard Chamberlain minns man ju lite vagt ;) men när han spelade i "Törnfåglarna" det glömmer jag aldrig!!! Min vinst kommer på fredag, Eurojackpot vet du.... Ha det gott ikväll!

Ditte sa...

Tyvärr föll inte heller våra lottogudar in. Så vi var flera. Men kanske på onsdag...Tveksamt dock.
Åh, "Shogun" såg jag när det begav sig. Och jag har även läst boken. Bra den också.
önskar dig en bra start på veckan.

Veiken sa...

Jag tror att gudarna sover hårt när dom ska vara på alerten. Oj, jag hade nästan glömt Shogun. Den såg vi för en massa herrans ¨år sedan. Kul med ett återssende!
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Jag hoppas också på Lotto, har ett stående tillsammans med en fd kollega. Hittills har det inte gjort oss rika, tvärt om. Men det gör i alla fall att vi håller kontakten - inte dumt alls det :-)

Vi var förbi Area 51 i höstas, såg inte till några aliens ens där... ;-)

Ha det gott!

Znogge sa...

Shougun minns jag mycket väl för jag såg den när den gick första gången. Väldigt spännande och bra. Tyvärr är lottogudarna lika onådiga här men chansen finns i alla fall...

Fredag i morgon så ha en bra helg när det blir så dags!