måndag 6 januari 2020

Så är det dags igen.

Ja inte idag men imorgon bitti då, vi börjar 08:00 med att inviga våra nya möbler i matsalen, fast frukosten vi skulle bjudas på hinner inte komma i tid så vi får vänta till 9:30 med frukosten. (Sovmorgon hade varit ett plåster på det såret men icke).
Nyfiken på möblerna faktiskt...ska man stå och äta kanske numera?
Lovar rapportera här efter morgondagens terminsstart.
"Nalle" ja...en bekantskap som vi stiftade när frugan fyllde 60...ja...frugan säger det men jag säger 65...återstår att se vem av oss som har rätt.
Den är tillverkad av frugans bror som ju har handlag för sådant där och lite annat.
Fantastiskt fin är den ju...eller hur?

Men nu får jag väl ta och slänga mig på soffan och försöka intala mig att det är SÅÅÅ skönt att komma igång igen...urk.

Ha det bäst.

PS: Så hemskt är det inte att börja igen...men man har ju ett rykte att tänka på...säg inget till nån...schhhh. ;)

7 kommentarer:

Ditte sa...

Bra att du tankemässigt börjar förbereda dig inför jobb. Kanske bäst du tar en kopp kaffe och macka hemma så du orkar stå tills möblerna dyker upp. Eller har de kanske ordnat med klappstolar. Ser fram emot rapport.
Vilken trevlig "Nalle" och fin är den oavsett ålder-
Och inför morgondagen så har du rätt "tänk". Det positiva.
Ha det gott! Trevlig kväll.

Mia Halvarsson sa...

Mina läppar är förseglade!!! Inte ett ord till någon....du sa inget om att skriva va??? Nallen är jättefin, så nu har hon två då??
Ha en fin kväll med uppladdningen inför morrondagen

BP sa...

Mina läppar är också förseglade, men jag hade nog unnat dig en sovmorgon där;-)
Så roligt att nallen får vara med igen. Din svåger är otroligt duktig! Minns när jag var liten, vilket ju är ett tag sedan, då fanns det faktiskt "nalle- och dockmakare". Det var ett riktigt hantverk på den tiden, innan allt producerades i tråkig plast eller i Kina...

Ska bli kul att se era nya möbler. Dom är ni såååå värda!!!

PS. Du glömde berätta om nallen har ett namn, för det hoppas jag verkligen att den har. Om inte, så förslår jag Hugo, för han ser ut som en Hugo;-) DS.

Veiken sa...

Jag tiger som muren! Man får ju inte sabba ett rykte! Synd att ni måste vänta så länge på frukosten man hinner ju nästan hamna i koma innan maten kommer. Du får bottna lite innan du går hemifrån!
Trevlig jobbvecka. Vi kämpar på!

Veiken sa...

Oj, glömde nallen så himla läcker!:)

Ama de casa sa...

My lips are sealed... :-D

Han är verkligen jättefin, nalle :-)

Hoppas starten har gått bra, du är väl i full gång med att äta frukost just nu ;-)

http://kraka.moah.se sa...

Hoppas det gått bra att börja jobba igen. Ibland är det ju lite svårt att komma igång...