söndag 2 februari 2020

10-årsjubileum igår.

Fick ju lite beröm för ett tag sedan angående mina nya glasögon av Bp, om jag nu minns rätt.
Nja, nya och nya, köper ett dussin eller två när vi förärar Ullared med ett besök...ja va sjuttan...så länge det räcker med läsglasögon så funkar det ju men det börjar bli svårare och svårare med synen.
Nån gång blir jag väl tvungen att besöka en optiker...känns så surt bara att behöva gå tillbaka efter nåt år och köpa nya....de är ju inte billiga de där direkt.
Men tack Bp för det berömmet, då är min smak inte helt ute på hal is trots allt ;)

En gammal bild från bloggen, detta var innan postnord fick sina elbilar, dessutom var det innan snön lyste med sin frånvaro...måste erkänna att jag saknar att få ta bilder av snön, återstår att se om snön någonsin återkommer, fast det gör den väl?
Elbilarna där då, antager i min pessimistiska anda angående världsbilden att det inte var för att personalen skulle få det bättre i dåligt väder, mer för att folk i områdena stal sina grannars post....fast vad vet jag om det egentligen?
Men vid något tillfälle halvt länsade folk en lastbil från Coop.se då chauffören missat att låsa medan han bar upp någon kunds varor.
Men visst...folk kan ju ha det knapert och ser sin chans men jag undrar ändå...ska det vara så?'



Den första februari 2010 hade jag ganska precis tagit bort min gamla blogg som jag haft sen 2006....det var dags för något nytt och just det nya är den blogg ni nu läser. (Missade det igår)
Stort tack till er som stått ut med mig alla år här i bloggvärlden, speciellt Bp som ju varit med från början, kan vara någon annan här också som varit med hela vägen men jag minns inte...ingen mer nämnd ingen glömd.
Tack alla ni som ännu finns kvar därute i bloggvärlden och alla ni som tillkommit.

Ni är bäst.





10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till dig och bloggen! Och till oss som har hittat hit :-)

Ullared... Mitt drömresmål! (På riktigt!) Undrar om jag nånsin kommer dit...

Ha en finfin söndag!

Mia Halvarsson sa...

Tack, säger jag då som nyss kommit hit....men jag besökte din gamla blogg för många herrans år sen. Vill du ha snö, så kan jag exportera till dig i söder! Det räcker och blir över här....
Ha en fabulöst bra söndag eftermiddag nu!

BP sa...

Så himla gullig du är:-) Visst har jag hängt med från början, och det ångrar jag då verkligen inte. Så mycket du har varit med om och delat med dig till oss läsare. Du har alltid varit öppen och ärlig (hoppas jag iaf;-) ), och det uppskattar jag. Åsså har vi ju en gemensam bekant också om du minns... Stort GRATTIS till 10-åringen och den återfunna blogglusten:-)

Vad gäller glasögon kan jag säga att jag haft dom sedan jag fyllde 30. Har alltid haft två par ett för långt håll och ett för nära håll. Klarade inte av progressiva - sjögång i tre veckor... Å så dyra är dom inte om man går till Specsavers eller passar på att få dom "gjorda" i till exempel Spanien. Dessutom behöver man ju inte byta bågarna varje gång synen ändras. Det räcker ju med glasen.

Postvagnen du visar är fortfarande i bruk här, fast ommålad i PostNords färger. Inga elbilar här inte. Vanlig tramcykel med kärra bakom. Minns att det just runt jul var många stölder - på den tiden man fortfarande skickade pengar med post.

Å snö vill jag då verkligen inte ha, inte när vi haft en grön vinter så här långt. Då får det kvitta för min del.

Stort tack för länken och ladda upp inför en ny arbetsvecka med en öl eller så nu;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Ullared ja där kan man gå gång upp och gång ner i timmar o titta. Tur de har fik o toa så man kan pausa emellanåt :) Visst är de kul med bloggandet, jag pausa ibland av rutiga skäl och randiga orsaker. Men man hittar alltid tillbaka. Jag började blogga 2005, så man har skrivit en del genom åren.

Kramiz

Susjos sa...

Grattis till din blogg, och säger som Ama, grattis till oss som hittat hit!
Snön kan vi vara utan nu tycker jag, om den inte ha rkommit nu, så får den gärna lysa med sin frånvaro, fast när jag åker till Järvsö hoppas jag det finns snö där i alla fall!
Jag får terminalglasögon via jobbet, sen att jag väljer ett par snyggare bågar än vad landstinget bjuder på, det får gå! Använder ju dessa glasögon privat också!

Ha en trevlig kväll och bra start på nya veckan!

Herr Nilssons Fru sa...

vill bara säga:
Precis - en gratis resa till Gotland och några miljoner med sin hem. De vore kalas.

Kramiz

Ditte sa...

Stort grattis till dig och bloggen!
Jag har ju inte hängt med så länge och inte i den gamla. Men nu är jag väldigt med. Tror möjligen att jag hittade hit genom BP. Men är aningens osäker. Glad är jag i alla fall över den.
Önskar dig nu en riktigt bra vecka.

Znogge sa...

Grattis till ditt jubileum på bloggen! Jag har inte heller hängt med så länge och den gamla har jag inte läst. Jag började blogga 2006 och då på Expressen men sedan tog de bort funktionen där.

Ha det gott i den snöfria vintern!

Veiken sa...

Grattis grattis på 10-årsdagen (lite sent, men ändå) Glasögon är ett kapitel för sig. Tiden är inte snäll mot ögonen alltid!
Vad jag förstår så har ni fått liiite snö nu!

Åke sa...

Grattis på 10 årsdagen i efterskott. Ja glasögon ja... jag har ett par i varje rum och en på huvudet och någon hängandes i t-shiiten... jo dags att boka tid ja. Ser bra på långt håll men lite skymt på nära är det klippt.