onsdag 18 mars 2020

Karantän dag 3...onsdag.

Hej igen...dag tre då i egen vald karantän.

Man hinner ju med en hel del när man nu ändå bara går hemma, såsom tvätt och lite städning...någonting måste man ju göra.

Igår deltog jag i en nyinsatt APT på kneget via nåt mötesprogram digitalt...man behöver ju vara med för att ha koll på läget i dessa tider.
Alla förväntar sig en stängning på måndag...vi får väl se om de får till det med skolplikten ang lagar och sådant.
Typiskt sverige på något vis...lagen?
Ja jösses :(

Men jag förstår...det är en väldigt komplicerad fråga när man ska stänga grundskolan...jag förstår....men ändå...jaja...jag vet.
Varslen duggar ju tätt också bland företag runt om....hoppas varslen dras tillbaka när det är över detta...ingen lätt situation bland företagarna nu...komplicerat...ja...jag ger mig...nog om coronan nu.
Min sambandscentral då...inklusive katter och brödrost...!
Men ikväll kommer min snus jag beställde i helgen...tack och lov...riktigt snus...hallelujah ;)
Coop kommer också att leverera lite senare ikväll efter att frugan beställde i morse....jo....vi har att göra minsann.
Vi får väl se hur coops personal vill ha det under leverans...instruktioner kommer väl innan tror jag.

Men nu....intar härmed "soffläge"....vi ses.





6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Hela världen är verkligen upp och ned nu. Många regler och undantag, svårt att hålla koll på vad som egentligen gäller. Sen ändras ju restriktionerna vart efter... Må detta ta slut snart så vi kan återgå till normalläge. Men det lär ta tid, tyvärr...

Soffläge låter bra. Tror jag ska härmas ;-)

Ha det gott i soffan!

Znogge sa...

Visst är världen upp och ner men i bland tror jag att Sverige komplicerar saker i onödan. Hoppas eländet gör över snabbt i alla fall men vi får väl se...

Så snabbt det gick med er leverans. Imponerande i tider som dessa :D

God kväll!

BP sa...

Måste säga att jag för en gångs skull måste ge den svenska regeringen en eloge. Det har nog aldrig hänt att man skaffat så många "lagar" på mindre än tre till fyra dagar. Å alla var till och med överens.
Tror också att alla grund- och förskolor stänger från och med måndag. Bara man har på ett eller annat sett ordnat med att alla föräldrar som jobbar i vården/samhällsviktiga arbeten fortfarande kan gå till sina jobb. Annars brakar skiten ihop totalt.

Å du är mycket lik mig här - det gäller att prioritera: snus och cigg samt en viss mängd alkohol, då klarar man sig länge på;-)

PS. När man läser Amas blogg så är det ju bara apotek och mataffärer som håller öppet i Spanien just nu. Grejen är bara den, i Spanien säljs även alkohol på supermarkets... DS.

Susjos sa...

Åh, dina katter....såå fina, och tänk att de så gärna ligger på bordet bland kontakter och diverse, varmt och gott såklart!

Trist om skolorna måste stängas,med tanke på, som BP skriver, alla som jobbar inom vården och andra nödvändiga jobb som då måste ha hjälp med barnpassning, svårt att få det att gå ihop?
Ja, samhället håller på att kollapsa känns det som, läskigt värre!
Bra att du och din fru håller er hemma i dessa tider då ni tillhör riskgrupper, smart att få varor hem till dörren, har ditt snus kommit nu?
Sköt om dej!

Ditte sa...

Bra att du får koll på vad som händer på jobbet.
Vad gäller skolornas stängning verkar det ju ännu inte haft något bra med sig i länder där det skett. Och inte är det ju så att högstadieelever , lika lite som gymnasieelever sitter hemma på sin kammare och studerar åtta timmar om dan Nej, MC Donald´s och annat är ju alternativet om det inte helt blir utegångsförbud som i Spanien och några andra länder. Jag tycker att det är bar att eleverna är i skolan om de är friska. Kan tänka mig hur många här som skulle fara illa om de var hemma med föräldrar hela dagarna....Nästan värre än viruset.
Återstår att se.
Härlig bild på sambandscentralen där katterna vill medverka.
Ha det nu så bra du kan.


Malin Tarvainen sa...

Verkar ju inte bättre med stängningarna för grundskolorna just nu. De verkar i alla fall vara i hög förberedelsefas här i Umeå ut i fall de stänger redan på måndag. Hoppas du kryar på dig snabbt i alla fall.