tisdag 24 mars 2020

Karantän dag 7...Tisdag.

Går igenom en massa gamla bilder på hårddiskarna och finner en del som väcker fina minnen.
En förmodligen lite lagom smått berusad guldkrycka inklusive piearcing i både ögonbryn och näsa...kan avslöja att jag hade en i tungan också...det ni ;)
Men tandläkarräkningarna steg allteftersom tiden gick med den där grejen i tungan...så den fick tas bort.
Bilderna är ju från Kreta 2001 och är det någonstans jag ska återvända till så är det nog dit..åtminstone en gång till i livet.
Chania är en av mina favoritstäder utanför sverige...det är något speciellt med den.
Det familjeägda hotellets ägare...ja...undrar om han lever idag?
En fin bar var det att sitta i på kvällarna...trevligt som sjutton.

Jo...lite suddiga bilder men utvecklingen på digitalkameror hade inte kommit så långt då, men det är väl lite av tjusningen med gamla bilder trots allt.
Skulle inte vilja ha dem på annat vis.

Min lite nyare kamera då förutom min älskade Iphone:
De va nog lite överilat att köpa den 2016 egentligen, tog fram den precis nu och batteriet var helt urladdat...får försöka ta mig i kragen, ska bara ta på mig en tröja först, och börja använda den.
Zoom-objektiv har jag ju...kostade en del men var väl värt sina pengar.
Fotade parkeringsdäcket här mest förr..haha..ja...man måste ju ha koll på sina grannar. ;)
Polisens många besök i området då dokumenterade jag också....jag var duktig jag ;)

Ja va sjutton ska man göra när man inte orkar släpa runt "aset" på promenad?
Tackar ödmjukast Apple för deras fina kameror i telefonerna.

Nä sjutton...ha det fint nu.

7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Å så gärna jag skulle befinna mig på Kreta om allt bara vore som vanligt ...

Znogge sa...

Just Kreta är jag inte så förtjust i faktiskt men grekiska Parga är en favorit. Dock misstänker jag att vår resa dit kommer att bli inställd. Det var nog ett klokt val att ta bort piercingen.

Ha det gott i karantänen!

Susjos sa...

Va kul att få se en bild på dej med piercing och allt!
Grekland längtar jag alltid till, vi har ju bokat till Parga i år, men det vete tusan om vi kommer iväg?

En ny Iphone står på min lista nu, men "smakar det så kostar det"! Men jösses så bra kameran är på den nya Iphonen, det är nr 11 pro, som jag vill ha!

Kämpa på med den rökfria vägen!!! Det är som sagt viljan det beror på!
Heja dej och din fru!
Ha det fortsatt gott!
PS. Min favvo läsk är Pepsi max! ;-D

Ditte sa...

Vill till nu att tänka på trevligheter. Kul med dina bilder från Kreta och Chania och att de är just som de är tagna. Visst har kamerautvecklingen gått framåt. Men originalbilder är viktiga.
Kul med din Nikon och kanske kan den nu komma med ut. Jag tar ibland med vår Canon systemkamera men tar då inte med extra objektiv. Då skulle jag inte få tagit några bilder. Har en bra Canon kompaktkamera G7X och den är alltid med. Ibland har jag också med en bra zoomkamera, kompakt, med 40x zoom. Men det är knepigt att där få skarpa bilder. Jodå, telefonen är med den också. Men jag tror ändå inte jag skulle lämna kameran hemma med en ny Iphone 11 pro.
Ha det så bra du kan. Och visst kommer andra tider. Men när?

BP sa...

Vilken rolig bild på dig, trots piercingarna;-) Du är dig otroligt lik tycker jag, men jag föredrar den "nya" frisyren, eller rättare sagt avsaknaden av den;-)

Att du hade en Nikon visste jag inte. Har bara använt systemkameror i tjänsten, men har aldrig ägt en själv. För tung och alldeles för komplicerat för min lilla hjärna. Åt andra sidan fotar jag inte med mobilen heller, utan använder min "Sonny". Men jag har ju inte sen senaste Iphone heller, utan min 5S är väl sisådär 7-8 år gammal.

PS. Det är förvånansvärt många bloggare som just nu går genom gamla foton. Tänk vad en "husarrest" kan ha för (samhällsviktig) nytta;-) DS.

tanthuset.blogg.se sa...

Kul att se dig där också, ganska lik dig men ändå inte :D
Åhhh Chania!!! Så mysig stad och vilka stränder det finns runt omkring men folk körde som galningar där!!
Jag vill ha en ny kamera med bättre zoom, vi får se...
Ha det så gott, Micke!

Ama de casa sa...

I dessa tider som råder så är det himla bra att ha ett stort bildarkiv att grotta runt i. Att bara se lägenhetens fyra väggar är inte så muntert. Fast jag tror i och för sig att väggarna faktiskt är fler än fyra när jag tänker efter ;-)