söndag 29 mars 2020

Söndag igen.

Man längtar ju till tiden när det där viruset är borta så att vi alla kan återgå till vardagen såsom den var innan.

Man kunde hosta på vagnen utan att skämmas trots att man kanske bara hade satt något i halsen.
Man iakttog inte sin omgivning i fokusering på potentiella hot om nedsmittning.
Man kunde träffa hela familjen, inte bara de som varit i karantän de sista veckorna, som vi gjorde igår.
Man kunde flyga iväg på semester vart man ville.

Exemplen kan bli hur många som helst....skakar lätt på huvudet här i säkerhet vid mitt köksbord....gör vi rätt här i fosterlandet som inte följer andra länders aktioner för att stoppa viruset?
Jag vet inte...jag vet faktiskt inte.

Detta får väl bli det sista inlägget på min blogg som handlar om Covid-19...jag ska försöka iallafall...vi får väl se hur det går med det då hela livet i dessa tider präglas av just Covid-19.

Ta hand om er....vi ses.













8 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, nog längtar man efter att allt ska bli som vanligt igen för just nu är det inte roligt. Men vi får göra det bästa av situationen och följa gällande instruktioner.

Ha en fin söndag!

Veiken sa...

Det är lite skönt just nu med karantän, men bara några dagar till, sedan klättrar jag på väggarna!
Frågan är om Sverige gör rätt eller fel? Det handlar inte så mycket om Sverige som om svenskarna och deras sunda förnuft! Folk gapar över lagar och restriktioner. Det behövs ingen lag om att man inte ska äta vit flugsvamp. Man låter bli i alla fall. Hur svårt kan det vara att tänka själv! Hoppsan nu gick jag visst igång! Ha det fint!

Susjos sa...

Visst längtar man till att det ska bli som vanligt igen, hoppas att vi snart är där!
Och jag hoppas Sverige gör rätt, och hoppas att vi svenskar gör som vi blir tillsagda.
Ha en fortsatt skön söndag!

BP sa...

Om Sverige gjort/gör rätt lär vi inte få veta förrän efteråt. Än så länge verkar de "flata" rekommendationer ju varit rätt, medan länder som Italien och Spanien inte haft någon förbättring alls, trots utegångsförbud och isolering.
Det är ju ett helt nytt virus, så hur länderna än gör får vi facit i hand först efteråt.

Återgår du till skolan imorgon? Är spårvagnen lika folktom som på bilden du visar är det nog den säkraste platsen du kan vara på skulle jag säga.

PS. Å prepper som du är, så antar jag iskallt att du har "riktiga" munskydd/masker i ditt förråd. Här har jag inte sett en endaste människa med ett munskydd. Enda kvinnan på gatan med skydd jag sett visade Susjos på en bild häromdagen. DS.

Ingrid sa...

Visst längtar man efter att tillvaron ska bli normal igen, men det lär nog dröja är jag rädd. Under tiden får vi rätta in oss i ledet och följa alla instruktioner och påbud på bästa sätt.

Ha en skön ny vecka!
/Ingrid

Ditte sa...

Jag har bestämt mig för att inte skriva något direkt om COVID 19 på bloggen och det hat gått bra. Drabbas jag själv tänker jag nog om. Några skyltar ang. detta har dock kommit med . Är inne på Veikens tankegångar här. Ibland hoppas man att sunt förnuft skulle råda. Men en del har ju tyvärr en bristvara av det.
Jag är i alla fall glad att vi här har möjligheten att röra oss fritt ute för det får vi energi av. Visserligen är jag i riskgrupp men inte så farligt men jag är väldigt noga med att hålla avstånd.
Tyvärr tror jag vi får räkna med några månader till så vi får göra det bästa av det vi har.
Önskar dig en bra start på veckan.

Lotta sa...

Jag önskar jag hade ett trollspö som jag kunde svinga, för nu vill jag att allt ska vara som vanligt igen. Dumma COVID-19 som tog sig friheten att gästa utan att vara bjuden.Just nu har jag verken ork eller lust att umgås med objudna gäster. Mitt i allt detta är allt precis som vanligt, jobba järnet, städa, laga mat och långpomenader med hunden.
Kämpa!

Ama de casa sa...

Ja, nog längtar vi till normaltid igen (och då tänker jag inte på tidsomställningen till sommartid...).
Jag tycker att dom gör helt fel här i Spanien som inte tillåter "nöjespromenader" - vi behöver röra på oss och komma ut i friska luften. Sen ska man såklart hålla avstånden.

Ha en bra start på veckan!