tisdag 31 mars 2020

Tisdag 31/3 2020

Ja, nån rubrik ska man ju ha, funderar på att införa det som obligatorisk typ av rubrik i denna fantastiska blogg ;)

Är åter i tjänst på min arbetsplats sen igår och redan här spricker min vision om att inte skriva om covid-19 men jag ska hålla det till ett minimum.
Igår var 25% av ungarna närvarande, idag 31%...av cirka 420 elever så är det således inte många där.
Imponerande är ju att de flesta ungar som trots allt är på plats tar detta på allvar, flera har egen handsprit med sig till och med.
Tacksamt att se detta känner jag inom mig, bra ungar vi har.

Rökfriheten fortgår men det är lite tufft på morgonen får jag erkänna, går ju alltid upp en timme innan frugan för lite "egentid", det är där det jobbiga inträffar, mitt kaffe utan cigg. :(
Men än så länge fungerar det ju, bara två dagar ännu men det ska väl gå.
I övrigt känns det helt ok.
Min klass på 15 elever...vi får väl se hur det blir nästa läsår, har information om vilka som ska ingå nästa läsår utöver de kvarvarande från nu.
Men stora förändringar blir det trots allt....ja...hela skolan är under förändring med neddragningar på personal.
Blir nog lite tufft detta, riktigt tufft.

Nu tillönskar jag er en fin fortsättning på veckan, ha det fint.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att du lyckas stå emot morgonens rökbegär. Det är svårt att bryta gamla vanor.
Ha det så gott!
/Ingrid

BP sa...

Det går nog inte att undvika att skriva om corona i något sammanhang tror jag.
25% respektive 31% ja, det betyder ju mindre jobb för dig och lärarna. Antar att även färre lärare finns på plats. Frågan är bara vad ungarna som inte är i skolan gör...
Bra att ungarna som kommer till skolan tar viruset på allvar. Hoppas det är föräldrarnas förtjänst...

Nej, morgonkaffet utan cigg - det har jag svårt att föreställa mig. För kaffe och snus går väl inte ihop så bra, eller?! Men du har min fulla beundran faktiskt. Du ÄR duktig!

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat med icke-rökandet! Stora applåder från Spanien: KLAPP, KLAPP, KLAPP!
Ja, vi är rätt duktiga på att applådera här nu. Övar varje kväll klockan 20 :-)

Ha det gott!

tanthuset.blogg.se sa...

Lycka till Micke med allt, jobbet, ungarna och rökavvänjningen...undrar vilket som är jobbigast??
Ha det så gott <3

Ditte sa...

Aha , du är tillbaka. Men var försiktig! Fint att du har klarat ett par rökfria dagar Och med envishet och stark vilka så...Eloge och applåder. Bra att eleverna är hemma om de inte är helt 100% pigga. Men kanske också några känna efter lite extra i dessa tider. Men det är ju helt ok. Men funderade som BP om de som inte är i skolan är hemma eller ute och drar på stan. Kan nog tänka mig det sista om de inte är "riktigt" sjuka. Men å andra sidan är det ju inte ditt problem utan föräldrarnas.
Förstår att du har funderingar om nästa läsår. Men det ger sig hur det blir.
Ha det så bra du kan

Susjos sa...

Så dags att jobba igen, med mindre elever, det måste ändå vara lite behagligt?
Håller tummarna att du fixar att vara rökfri! Kämpa!!!
Ha en trevlig helg!