tisdag 9 juni 2020

Nedräkning till skolavslutning.

Jodå, kidsens frihet nalkas och det märks på dem, kort sagt, de är redan på sommarlov mentalt.
Imorgon blir det en trerätters som vår klass har som tradition sen förra året att göra i hemkunskapen, ett projekt som ju tar sin tid...således 4 timmar där enligt schemat...blir nog lite förberedelser innan ungarna kommer annars tror jag inte vi hinner.

Städningen ska vi ju ta tag i på torsdag, inget som någon brukar tycka är så kul men om alla hjälps åt så går det ju lite fortare...eller så smiter de undan och låter andra göra det...tyvärr en tradition det med fast en längre tradition än hemkunskapen där.
Vi får väl se, kanske alla närvarande hjälps åt denna gång. ;)

På fredag lämnar en årskurs oss för gott, känns lika knepigt varje gång men livet går ju vidare för alla även efter det, speciellt för ungarna, själv får man väl ta tag i en hög nya "sistaårselever".

Men nu....rast och vila.
Vi ses.


PS: Glöm inte kolla på tv imorgon förmiddag
9:30
Mordet på olof palme lär vara löst ;)


9 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, nu är det verkligen nedräkning som pågår och skönt är det får jag säga. Denna vecka blir en avkopplande sådan och inte mig emot :D

Ha det gott nu!

tanthuset.blogg.se sa...

Jag ska hänga framför tv:n då, det lovar jag! Blir det nån överraskning tror du?? Jag är tveksam....
Nog är det lite trist när vissa lämnar, lite av separationsångest där men det är ju så det ska vara, det fylls på underifrån ;)
Ha det gott Micke, krama frugan!

BP sa...

En tre-rätters! Det låter ambitiöst och riktigt, riktigt bra. Glöm inte att fota rätterna bara. Gäller städning även för eleverna eller bara personalen? Det brukar ju städare ta hand om i vanliga fall;-)
Så du tar hand om "sistaårselever", det var nytt. Då har du nog den tuffaste kullen skulle jag gissa. Men med din bakgrund så har du ju de rätta erfarenheterna av att ta hand om eleverna i den åldern.
Ska nog titta på svtplay och kolla presskonferensen, eller läsa sammanfattningen på Aftonbladet. Men jag förstår att presskonferensen är en höjdare för dig som läst/sett så många konspirationsteorier om mordet. Ja, även jag har läst boken 33-åringen...

Ditte sa...

Ja, snart är terminen slut. Låter kul med hemkunskap och ordna med 3-rätters middag. Men det vill nog till att adepterna är alerta. Säkert blir det bra.
Ja, städningen kan jag tycka är överskattad i sammanhanget. Om eleverna tar hand om och suddar i sina böcker och städar sina skåp så verkar det vara en god ambitionsnivå.
Minns många anslutningar i nian och i sexan och det är lite sorgligt men livet går vidare och det kommer ju nya elever.
Ska titta på tv i morgon men tror tyvärr inte det blir något nytt. Synd att Lisbeth Palme är död för jag tror att hon visste, såg mer, mer än vad som kommit fram.
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Härligt att sommarlovet är så nära :-)

Smitning från städning är jag expert på. När vi städar här hemma så brukar jag maska så det nästan alltid blir Anders som får ta badrummet. Men skvallra inte! ;-)

Tittar på presskonferensen nu, och resultatet av det hela blev precis efter min gissning. Kommer att bli en väldigt enahanda TV-dag, men det är ju åtminstoen en variation från Corona ;-)

Ha det gott!

Ingrid sa...

Det var ju behändigt att peka ut en avliden man som mördaren och sedan lägga ner utredningen. Det där tror jag inte mycket på!
Ha en fin onsdag!
/Ingrid

Susjos sa...

Snart sommarlov för vissa, härligt! Så kul med en tre rätters middag såhär dagarna innan avslutningen, nej städningen är nog inte lika kul.

Presskonferensen pågår nu, GW är inte nöjd i alla fall!

Ha en skön dag!

Ama de casa sa...

Min gissning var alltså att det inte skulle ha kommit fram några nya bevis... Hade dock varit bättre ifall dom lagt ned det hela "pga brist på bevis", nu lär det fortsätta att ältas...

Lotta sa...

Härligt med ledighet! Det kan behövas i dessa tider. jag ångrar att jag inte tog semester i sommar, brukar ta i maj eller september, i år hade det varit gott med några veckors ledigt. Ja,ja jag får stå mitt kast. Ang Olof Palme så lär det nog inte vara färdigsnackat.

Ha det finfint!

:-)