onsdag 5 augusti 2020

Halvtid första veckan efter semester.

Ja, det är ju en omställning, lägga sig i tid, gå upp i tid, det förstnämnda där är ju jobbigare än det sistnämnda men det funkar, vaknar ju en halvtimme innan klockan ringer iallafall.
Fiskarna hade överlevt, semestermaten var det till och med lite kvar av trots att det legat där i fyra veckor.

En vanlig utsikt för undertecknad under tider som dessa, finns helt enkelt inte mycket att göra denna veckan.
Lättförtjänta pengar kort sagt med mycket dötid.
Nästa vecka ska väl allt dras igång men inga ungar förrän den 19.
En sväng in på skolans bibliotek lyckliggjorde min dag, Shakespeare  kan slänga sig i väggen.
Mer kalle åt folket. ;)

Ha det gott alla.

9 kommentarer:

Veiken sa...

Vilken lycka. Favoritlektyr på jobbet! Man ska vara rädd om sig och starta lite försiktigt efter en ledighet. Bra jobbat!

BP sa...

Så moderiktigt du är klädd;-) Å jag gissar att du inte har betalt två tusen spänn för byxorna;-)
Kalle har jag nog växt ur... tror jag;-) Nu kan du somna om igen;-)

Lotta sa...

Det är bra med en mjukstart på jobbet och vilken tur att du hittade lite Kalle som tröst.
Jobba lugnt!

Herr Nilssons Fru sa...

Jag är också igång....fast jag har stigit upp varje morgon som vanligt även om jag varit uppe betydligt längre än vanligt. Enda har vi förlagt våra morgonpromenader senare vid 9. Man är så inkörd på att hoppas upp så man vaknar vid vanlig tid fast man kunde sovit. Man ska inte sova bort sitt liv, tids nog kommer den eviga sömnen. De e min filosofi.
Första veckan är alltid lite seg, oh jobbar man på skola som du och alla ungar är lediga kan jag tro de blir extra segt.
Du får läsa serie tidningar och roa dig så gott du kan.
Kramiz

Ingrid sa...

Det är roligt med akvarium. yngste sonen hade ett under rätt många år, men det var nog mest jag som var där och "lekte".
Ha en fin fortsättning på veckan!

Ama de casa sa...

Skönt med en mjukstart, fast det kan nog bli lite trist i längden med "inget att göra".
Jag prenumererade på serietidningar ända fram tills vi flyttade till Spanien 2006. Fast det var av typen Ernie, Pondus, Larson och Bizarro :-)

Ha det fortsatt lugnt och skönt!

Ditte sa...

Lite trist när det är brist på arbetsuppgifter. Dagarna blir ju liksom ganska sega då. Mjukstart förvisso, men kanske väl mjuk. Tur det fanns lite uppiggande lektyr.
Önskar dig nu en bra fredag och en skön helg.

Susjos sa...

Som sagt, tur det finns lite att läsa till dig! ;-)
Idag är det fredag, så nu stundar lite ledighet för dej, och även för mej faktiskt! Just kommit hem från nattpasset och ska sova en stund innan min helg börjar!
HA det gott!

Znogge sa...

Skönt med en mjukstart! Själv misstänker jag att det blir en rivstart men det får gå det med. Vi människor är tåliga ;-)

Ha det gott och njut av den kommande helgen!