söndag 9 augusti 2020

Andra veckan efter semestern på ingång.

Efter lite strul under veckan med internet så får jag väl passa på medan det fungerar och lägga in ett blogginlägg här.

Det ska fungera nu och tycks så vara, men man vet ju aldrig ;)

Vad gör man då när internet strular?

1: Svär och förbannar internetleverantören så att färgen i taket ramlar ner på golvet?

2: Kollar så alla sladdar sitter i som de ska?

3: Går in på Com Hem och kollar efter kända störningar?

4: Slår sig ner på balkongen och tar en saft o bulle lugn som en filbunke?

Vilka av dessa alternativ tror ni guldkryckan använder sig av?

SVAR: Alla fyra i ordningen de är nedskrivna...ungefär.

Vid den sistnämnda är man ju ändå så trött och utbränd att man ändå inte kan göra något annat. 

Dessutom brukar man då veta vad felet är.

Hjälper ju inte det minsta att bli förbannad, men är man en total imbecill när det gäller datorer så är man ju.

Internet ska fungera, alltid...så det så ;)

Får väl bli lite stargate SG1 då så man kan glömma  morgondagens inledande av veckans idoga arbete.

Lärarna är tillbaka och nu är det bara en vecka ungefär tills ungarna återkommer...man får väl stå ut utan dem men kanske även vara lite tacksam över att man har gott om tid för planering.

Den största omställningen i skolans historia är ett faktum, nu ska det bara fungera också.


Ha det fint alla, vi ses.

 

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Så är det - Internet ska alltid fungera - vare sig man ska använda sig av det eller ej, så SKA det fungera.
Ha en skön söndag!

tanthuset.blogg.se sa...

Frustrerande när nätet trasslar!! Så jag förstår fullt och fast alla dina punkter ;)
Lycka till i veckan nu, ha det så gott du kan :)

Ditte sa...

Visst är det bara så att internet bara ska fungera. Men om du har internet på telefonen så kan du "dela" internet via den med datorn. Fungerar riktigt bra. Kanske lite långsammare.
Hade nog också följt dessa punkter. vi har fiber och hade trassel men då var det routern som var utsliten så det fick bli en ny.
Önskar dig en ok jobbvecka .
Ha det gott!

BP sa...

Håller helt med dig! Internet SKA fungera, och om det inte funkar är man handikappad. Punkt 1-3 hade jag definitivt avverkat. Din punkt 4 hade jag ersatt med en iskall öl i 29 graders värme;-)

En lugn vecka väntar på dig alltså. Lika bra att du får en mjukstart innan helvetet brakar loss. Ska bli intressant att läsa vad den "största omställningen i skolans historia innebär - när i samband med Covid-19 gissar jag.

Ha en bra start på nästa vecka nu!

Susjos sa...

Så trist när internet strular, fnissar lite åt dina punkter, och förstår att du gjorde alla punkterna!
Hoppas internet funkar nu, och att du får en bra start på den nya veckan!
Ha det bäst!!!

Gubben sa...

Internet ska bara fungera, så visst blir man irriterad när det strular.

Ama de casa sa...

Jag genomför början av punkt 1 (svär och förbannar). Kontaktar därefter dataavdelningen (som förmodligen redan har hört eftersom han sällan är särskilt långt bort). Sen sätter jag mig med ett glas vin och väntar tills det funkar igen :-)

Hoppas både planeringen och omställningen går bra!

Ha det gott!

Znogge sa...

Så är det, internet ska bara fungera men tyvärr är jag själv usel när det gäller den tekniska biten. Tack och lov så är husse en fena på datorer vilket är en stor lättnad :D

Ha en bra andra arbetsvecka nu. Själv har jag i alla fall klarat av första dagen ;-)

Herr Nilssons Fru sa...

Nu får jag skryta lite. Trots att vi har mobilt bredband här hemma via Telenor så är det mycket, mycket sällan de strular. Jag jobbar ju hemma o då krävs det att internet funkar, måste ge dem högsta poäng faktiskt. Vi bor långt långt ute på landet, den där delen som politikerna glömt, men inte Telenor.

Man blir liksom helt ställd om de skulle hålla på att krabba.

Skönt att vara igång igen, eller hur.
Kramiz

Veiken sa...

Det är otroligt hur beroende vi har blivit av våra datorer. Självklart finns en del punkter som jag kan utantill och följer till punkt och pricka när/om det strular.
Lite avis på AMA som har en egen dataavdelning! :)
Hoppas allt är igång hos dig mu!