lördag 17 oktober 2020

Helgen är kommen...

 och åter dags att uppdatera den guldkryckianska bloggen, påbörjade en i torsdags men tröttheten tog över så det projektet lades ner ganska snart.
Tredagarsvecka blev det ju och igår fredag meddelades kidzen och föräldrarna i klassen jag arbetar i om den kommande förändringen i form av ny personal som tar över istället för mig och nuvarande läraren.
Var väl inte så populärt direkt men vi finns ju kvar på skolan iallafall...i mitt fall 30-40 meter bort från nuvarande byggnad.
 
Igår på morgonen tog jag ju som vanligt bussen till kneget, klev av och gick ner till spårvagnshållplatsen för en färd på tre min till området jag arbetar i, spårvagnarna var inställda och för fjärde-femte gången på dessa 8 år  fick det bli en promenad istället.
Bra för hälsan och för min mobilkamera, kallt men friskt var det.


Helt underbart väder att promenera i och med en kamera så kan det ju bli riktigt kul också.


Man har ju färgat området lite, gångtunnlar blir ju lite trevligare med sådant om det är professionellt gjort.

Många löv på marken blir det.
 
Men nu tillönskar jag er en fin fortsättning på helgen...vi ses.


8 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Fin vandring fick du! Snygg grafitti också där i tunneln :) Har en viss förståelse för att elever och föräldrar inte är odelat förtjusta i förändringen men som du skriver, du är ju bara ett stenkast därifrån :)
Ha en toppenkväll nu Micke och en riktigt fin söndag!

BP sa...

Den promenaden borde du ta varje dag! Inte minst för att dokumentera både de spännande molnformationerna och förstås street art vid tunneln. Skitsnyggt ju! Kan tycka att även mindre proffsig graffiti kan göra gråa ytor mera tilltalande. Allt är bättre en trista väggar tycker jag.
Ha nu en fortsatt trevlig helg:-)

Ditte sa...

Lite trist att spårvagnen var inställd men jag tackar och tar emot. Fina bilder blev resultatet.
Vad gäller förändringar i jobbet förstår jag att både lärare, föräldrar och elever är mindre nöjda.
Men nu är det som det är och om "kundkretsen" sköter sig så ska det ju gå bra ändå.
Önskar dig en fin helg.

Susjos sa...

Fina foton du fick när du var tvungen att gå. Snygg konst där i gångtunneln.
HA nu en fortsatt fin helg!

http://kraka.moah.se sa...

Riktigt fina bilder!
Ha en fin söndag!

Znogge sa...

Vilken bra och spontan promenad det blev.
Kan tänka mig att förändringarna inte är helt uppskattade...

God söndag!

Ingrid sa...

Ja, nu lir det många löv på marken. Man får passa sig så att man inte halkar på dem.
Hoppas att du har en skön helg!
/Ingrid

Ama de casa sa...

Förstår att det inte var poppis för elever och föräldrar att du slutar, men desto gladare kommer dom på det nya stället att bli.

Den promenaden borde du ta oftare, det är nyttigt att röra på sig och det såg ut att vara en väldigt trevlig väg också :-)

Ha en fortsatt fin helg!