tisdag 13 oktober 2020

Sista dagen hemma med hostan...

 är det ju idag, jo, jag tog ju denna dagen också och med lite ny hostmedicin så funkar det nog att gå till kneget imorgon.


Ledigheten beviljad.
Tack och lov ;)
 
Men nu blir det till att kolla in ungarnas scheman inför morgondagen, i en sådan här klass har många individuella scheman så det gäller att ha lite koll ifall de omedvetet eller medvetet har "glömt" var de ska vara.
 Precis som jag själv ju: 
"Undrar var klassrummet som jag har lektioner i varje dag är beläget någonstans?
 Lika bra att gå och ta en kaffe och försöka komma ihåg det" ;) 
 
Men nu är det bara nästa vecka också sen går jag över till mina nya arbetsuppgifter efter höstlovet, inga telefonsamtal, inga sms-konversationer med föräldrar som tar en massa tid i anspråk...ska bli riktigt skönt.
Undrar om jag kan stänga av telefonen helt och hållet förresten?
Hade varit trevligt tycker jag ;)

Roar mig med denna så länge.

Men nu...på återseende.
 
 
 



8 kommentarer:

znogge sa...

Det låter som om dina nya arbetsuppgifter bjuder på en hel del fördelar faktiskt.
Hoppa att hostmedicinen har effekt så att du är redo i morgon.

Ha det gott!

BP sa...

Inte långt kvar till det nya jobbet alltså. Å det låter lite som himmelriket jämfört med hur du har det nu. Åt andra sidan är jag övertygad om att dina nuvarande elever kommer att sakna sig. Du inger ju respekt enligt mig:-)
Good luck imorgon!
Himla kul att det gick vägen med den julsemester:-)

Ditte sa...

Skönt att du är så mycket bättre. Är övertygad om att "Allo, allo" hjälpt till. Så rolig.
Blir nog bra med det nya jobbet. Tror det blir riktigt bra.
Önskar dig en bra kväll.

Susjos sa...

Va skönt att du är bättre!
Å grattis till beviljad ledighet, så skönt!
Nya jobbet verkar också vara trevligare :-D
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Grattis till den beviljade ledigheten! :-)

Så spännande det ska bli med nya jobbet, hoppas du kommer att trivas finemang där :-)

Ha det gott!

Veiken sa...

Hosta kan ju skrämma den starkaste i dessa tider. Skönt att du är bättre nu!
Det är inte alla som kan ståta med nya arbetsuppgifter, som verkar ha en del fördelar. jag kan tänka mig att slippa föräldrasamtal och deras, ibland jobbiga SMS, blir en stor lättnad även mentalt!
Ha det gôtt!

tanthuset.blogg.se sa...

Det verkar som om det kommer att bli lite lugnare framöver, åtminstone hoppas jag på det....
Funkade det med hostmedicinen??
Ha det så gott, Micke, hälsa frugan!

Susanne sa...

Utan att känna dig så tror jag att "ungarna" verkligen gillar dig.
Lycka till på arbetsplatsen. Jag brukar sätta stör ej på min telefon och det är underbart att jobba utan att bli störd.
Ha en fin fredag