fredag 30 oktober 2020

Höstlovet över för denna gång.

 Jodå, det var bara A4....hallelujah....det var sådana här som skulle lamineras, dessa och 40 till ungefär:

Efter laminering blev det att klippa och klistra dessa "prismor", som det tydligen kallas, och när jag nu ändå var igång så hittade jag ännu mera papper med detta på som jag glatt, nåja, tog på mitt ansvar att laminera.
Vad gör man inte för att få vara ifred på sin arbetsplats?

Lovskolan bedrevs under tre dagar och på den fjärde dagen råkade jag gå upp till bamba (Matsalen) och fann där personalen i full färd med att ordna mat för 70 elever, räknade sedan ut att där har man mottagit 140 måltider för torsdag och fredag som inte kom till användning....någon har glömt att meddela att det bara var tre dagar lovskolan pågick.
Var naturligtvis tvungen att minska "svinnet" och åt en god måltid i "bamba" medan jag meddelade ledningen som hade semester via messenger....jävlar va gott det var....korv med mos...visserligen kycklingkorv men ändå ;)
139 måltider har alltså gått åt "fanders"...men så kan det gå...skattebetalarna i Göteborg jublar.

Men nu är det fredag....ha det fint alla.



5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Grattis till att det bara var A4 och att du hittade mycket som behövde lamineras :-D

Men fy så dåligt att missa att det var tre dagar som gällde. Du kunde väl ha offrat dig och åtminstone tagit två portioner och kanske nån take-away också? ;-) Skämt åsido så är det otroligt att kommunikationen fungerar så oerhört dåligt ibland.

Ha en finfin start på helgen!

Znogge sa...

Visst är det skönt att vara i fred på sitt arbete ;-)

Tur att ni kunde äta upp en del av det i alla fall. Om det nu inte gick spara...

God helg!

BP sa...

Hahaha! Eftersom lamineringsjobb var väldigt krävande förstår jag helt och hållet att du ville vara i fred. Gissar att du lyckades med att "portionera" ut jobbet under hela lovet... Visste inte att remsorna heter prismor, och förstår inte riktigt heller vad dom är till för. Ja, jag kan läsa svenska men ändå...

Otroligt med matsvinnet, 139 portioner. Suck! Antar att ingen kom på idén att donera maten till typ Stadsmissionen...

Vilken cool selfie:-) Önskar dig en riktigt fin helg nu!

Ditte sa...

Vilken lycka att det var A4 som gällde. Skönt här med lite lugn och ro under arbetet.
Men vilken miss med maten. Ansvarig hade inte direkt koll på läget...Men mat fanns det ju uppenbarligen. Bra så. Tänkte som BP. Maten kanske gick vidare till de som behövde den. Eller?
Önskar dig nu en fin helg.
Ha det så bra du kan.

http://kraka.moah.se sa...

Hoppas verkligen att den där maten kom någon hungrig till del. Men det är dåligt att ha så lite koll.

Laminera är trevligt. Köpte ju en sådan för ett tag sedan och har provat den innan jag åkte hem till Stockholm. Har planer på saker som behöver plastas in minsann.

Ha det gott och vila nu inför nästa vecka!