söndag 25 oktober 2020

Söndagsbloggen då.

 Jaha, då ska det "lamineras" en massa papper imorgon på kneget, jag har längtat efter detta i två veckor, sitta vid ett bord och laminera, ta en kaffe, laminera lite till.

Hoppas bara det är A4 då som BP skrev om i en kommentar och inte A3...det ska tydligen vara svårt med A3. Tack för det BP...bra att veta för undertecknad.

"Så mycket bättre" drog ju igång igår igen, upplägget är ju sen ett par säsonger lite annorlunda där inte alla är med hela tiden, jag känner mig som en bakåtsträvare när jag skriver att det var bättre förr..."så mycket bättre förr"...haha....men det blir väl att man sitter där varje lördag nu ett tag framöver, dåligt program är det ju inte...och så är ju Plura med också igen...och Körberg för första gången....kan väl inte bli annat än bra med de artisterna...dessutom är Plura med i hela denna säsongen....tack och lov...rena julafton ju varje lördag.


Men nu ska jag dra igång någon bra film på min dvd-spelare och koppla av med "Zillen" om han nu inte föredrar de andra fyrbenta varelsernas sällskap mer än mig...återstår att se ;)

 

Ha det bäst alla.


 


 

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag ska kolla på Så mycket bättre vid tillfälle, men just nu hinner jag inte.

Har en "Lassie" när det kommer till Plura. Åkte från Stockholm upp till Skellefteå i samma flyg som honom för många år sen då han skulle uppträda på "Trästocksfestivalen" (älskar det namnet!). Vi skulle bo på samma hotell och jag antar att det var tack vare honom som jag och Anders blev uppgraderade till "Prins Carl Philips svit". Vi såg väl mer obenägna ut att slå sönder rummen ;-)

Hoppas du får laminera mera med start imorgon :-D

Ha det toppenbra!

Veiken sa...

Håller med dig. Det är Så mycket bättre förr.... man kanske inte ska döma efter första programmet. Vi får se.
Se där ja - laminera mera. Hoppas det blir bra!
Ha det!

Ditte sa...

Att laminera känns i varje fall lugnt och stilla. Betydligt lugnare än att vara omgiven av en bullrande elevskara. Lycka till. Och hoppas det är A4.
Så mycket bättre? Ja,lite roligt att det är med några "nya artister" med. Bra med sänkt medelålder. Men jag gillar både Plura, Tommy och Lisa Nilson. Och Helen Sjöholm kommer ju också.
Önskar dig nu en bra vecka.
Ha det så bra du kan.

BP sa...

Bra, då vet du vad som väntar imorgon. Lugnt och fint bara. Laminering är arbetsterapi när den är som bäst, jag lovar. Roligt är också att skära små rutor med en skärmaskin. Ett precisionsjobb faktiskt men skitkul - en dag eller så. Inte en hel vecka, för då fördummar man mera än vanligt, och det vore ju synd;-)
"Så mycket bättre" har jag aldrig sett, så jag kan inte yttra mig.
Önskar dig en finfin och lugn vecka (före stormen):-)

Lotta sa...

Klart att Zillen stannar kvar hos dig när du kollar film. Bästa hänget. Skrattar gott åt namnet på din fina katt, underbart!
Jag kollade på "Så mycket bättre" till frullen igår efter nattens jobb. Det fick godkänt av mig. Gillar ju alla sådana typer av program och Plura, alla våras Plura.
Ha så kul på kneget så tar jag mig hem i höstrusket för att sova bort hela dagen (Önskemål)
Mot en ny vecka!

Susanne sa...

Jag tyckte att Så mycket bättre var kalasbra, men iof har jag inte sett det programmet på flera år ;)
Hoppas att lamineringen gick bra.

Znogge sa...

Jag tycker också att det var bättre förr men det är ett trevligt program så vi kommer att följa det.

God tisdag!

Susjos sa...

Gillar också "Så mycket bättre", och är glad att tv4play finns, för jag jobbar nu två lördagar på raken!
Så fin bild på "Zillen".
Hoppas din vecka varit bra!
Ha en skön helg som snart börjar!