lördag 28 november 2020

Och där var det helg igen...

 och denna helg är det extra viktigt att jag håller mig hemma tydligen enligt instruktion från min arbetsgivare...eller om det bara gällde barnen?
Hur det än är med det, jag isolerar mig för säkerhets skull....ytterligare en individ som är positiv med Covid-19 på kneget.
Hej och hå, smittspårningen pågår :(

Det är väl egentligen ingen skillnad för undertecknad, jag har isolerat mig så mycket jag kunnat efter att pandemin startade, jo, en skillnad förstås, det kommer närmare och närmare, två individer i min närhet på kneget  nu som testat positivt, lite oroligare blir man ju.
Men vi fick tre flaskor handsprit till avdelningen iallafall, alltid något, som pigan sa ;)

Nog om Covid-19 i denna stund....har ju under ett par veckor nu försökt använda min mobiltelefon för att kommentera på era bloggar...tyckte det gick så bra där i början men snart insåg jag att många kommentarer försvann i tomma intet...om det är undertecknad åsna som gör fel eller om funktionerna för kommentarer på era bloggar fallerar, ja, det låter jag väl vara osagt....håller mig nog till laptoppen i fortsättningen.

Denna helg viger vi väl åt fenomenet julkalendrar igen antar jag, denna är en av två favoriter hos guldkryckan. (Jag vet, jag tjatar alltid om dessa julkalendrar, sorry) ;)
Tomas von Brömssen där är idag 77 år gammal och han kör på ännu, det senaste är väl Bröllop, begravning och dop.
 Men det senaste han gjort som jag sett är ju Saltön där han spelar tobakshandlaren Blomgren.
Bra serie det där.
 
 Har träffat honom en gång i en skivaffär här i stan, nickade lite vördnadsfullt när vi möttes, mer kunde jag inte med att göra, ja, sådan är jag, även en kändis har ju rätt till ett privatliv kan jag känna.
Har ju hållit i samma GP som han en gång i tiden också minsann, bar ut morgontidningen GP en natt för många år sedan och jag lade en i hans brevlåda....ja, det krävs inte mycket för att guldkryckan ska bli "starstrucked" ;)


Men nu ska lördagen avverkas, undrar vad det blir till middag idag?
 
Ha det fint alla.


6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Fy vad jobbigt när skitviruset kommer närmre och närmre...

Jag är helt hopplös när det kommer till att skriva på mobiltelefonen så det gör jag bara i yttersta "nödfall". Vill ha ett riktigt tangentbord när jag skriver.

Haha! Jag är väldigt impad att du har hållit i samma GP som Tomas von Brömssen! :-D

Ha det gott!

Znogge sa...

Även hos oss är både elever och kollegor smittade så det gäller att hålla sig på sin kant så gott det nu går.

Den kalendern är också en av mina favoriter. Tvår härliga skådespelare i den :D Wow, vilka kändiskontakter du har ;-)

God lördag!

Ingrid sa...

Viruset sprider sig verkligen snabbt nu. Vi hade 92 nya registrerade på ett dygn 25-26 nov. Det är riktigt otäckt.
Det enda man kan göra är att hålla sig isolerad, hur tråkigt det nu än är.
Önskar dig en skön helg1
/Ingrid

BP sa...

Japp, det är inte längre en fråga om vi blir smittade utan när vi blir det. Pratade med min bästis idag och hon tyckte samma sak. Hon räknar till och med iskallt med att minst hälften av 2021 kommer bli ett skitår också.

Thomas von Brömssen vet till och med jag vem det är. Så skoj att ha träffat honom irl och till och med levererat GP till honom. Coolt:-)

Ditte sa...

Jobbigt och trist när smittan är på så nära håll. Men håller tummarna för att du inte ska vara eller bli smittad.
Vad gäller julkalender så minns jag väl Albert&Herbert. Och även deras tv. serie. Så bra. Jag gillade ju också teskedsgumman med Birgitta Andersson.

Önskar dig en så bra helg som möjligt.

tanthuset.blogg.se sa...

Skitvirus!!!!! Hoppas det stannar vid två smittade på jobbet, håller tummen hårt!!
Saltön gillar jag, så jäkla bra :) Ha en fin 1:a advent nu, kram till er båda!