fredag 8 januari 2021

Fredagsnöjet här...

 består för närvarande av just ingenting.
Får väl ta en snus under läppen här, och se på sjutton, nästan så att solen skiner tycker jag mig ana.
 Snön ligger kvar utanför fönstret och här sitter jag vid köksbordet förberedande mig mentalt för tillagning av dagens måltid.
Spagetti med köttfärssås står på menyn.
 
Barnbarnen har ju anlänt ifrån stan med en pulka i släptåg, undrar så vad spårvagnsföraren tyckte om det?

Amaryllisen frodas här på femte våningen, frugan köper ju allt som oftast två vid jul och fina är de ju.
Stjärnan och adventsstaken har sin sista dag här i sin tjänst för att lysa upp vår tillvaro.
Tomtarna hamnade i sin låda i förrgår.
Julen är härmed officiellt över även för oss.


Sista helgen då innan återgång till tjänstgöring inom Grundskoleförvaltningen.
Får se till att ta tillvara på den här tillsammans med fina Ozzy.

Ha det fint alla.

 

9 kommentarer:

Znogge sa...

Här här granen åkt undan men jag tror att ljusstakarna får stå framme tills på söndag. Några tomtar har vi inte, inte ens på loftet ;-)

God helg!

Veiken sa...

Julen försvinner lite överallt nu. <så skönt att se framåt. Mot vår och ett litet stick gjort på ett kick!
Amaryllisar är läckra blommor! Den som har gröna fingrar kan nog får
dom att blomma om...
Njut nu av din tillvaro sista helgen innan det sparkar igång i skolan igen!

Ditte sa...

Lika bra att mentalt förbereda sig för att påsken kommer så småningom.
Vi tog bort det lilla vi hade framme inkl. adventsljusstakarna, till nyår. Men amaryllisen är på väg att slå ut med två blommor så den får stanna och i sällskap med tulpaner. Gran hade vi ingen och har inte haft på minst 15 år.
Så vacker er amaryllis är.Fint med en vit.
Ozzy har tagit upp konkurrensen med amaryllisen och ligger nästan i fas. Så fin!
Önskar dig en fin kväll och helg.
(Tänkte på barnbarnen som kom med pulkor. Får barnvagnar åka med spårvagnen så måtte ju pulkor få göra det.Kan inte tänka mig att pulkor skulle hindra förarens jobb. Hoppas barnbarnen hade roligt i backarna.)

BP sa...

Vilken kanooooon bild på Ozzy:-)
Spaghetti med köttfärssås är en idiotsäker rätt som alltid går hem. Dessutom en rätt som man inte kan misslyckas med, inte ens jag;-)
Önskar dig en toppen helg! Njut lite extra nu innan det är dags att återvända till saltgruvan;-)

Susjos sa...

För första gången på länge så köpte jag ingen amaryllis i år, vet inte varför?
Njut av helgen, och säger som BP, vilken suverän bild på Ozzy! Ha det gott allesammans!

Ingrid sa...

Jag har ett par amaryllisar jag också, men jag är lite besviken på dem i år. De vill sig inte riktigt!
Ha en fin helg!

Ama de casa sa...

Här är julen borta sen länge, ovanligt för mig som är otroligt duktig på att skjuta upp allt till sista minuten ;-)

En superfin bild på Ozzy!

Ha en skön söndag :-)

Veiken sa...

Nu är du tillbaka på jobbet igen antar jag! Kanske dom flesta barnen också. Det blir säkert en del att ta i för dom som jobbar!
Ta det lugnt innan du är inne i rytmen igen! :)

Susanne sa...

Gillar fredagar som består av just ingenting ;)