söndag 20 juni 2021

Inför veckans arbete.

En planering är ju aldrig fel att ha med sig när man har flera olika uppdrag samtidigt att bolla med.
  • Kontrollera mellanstadiet och högstadiet efter fel som ska meddelas vaktmästeriet.
  • Bära bort säckar med skräp till uppsamlingsplatsen inför containern som ska frakta bort allt.
  • Kontrollera om material för reparationer finns tillgängligt. (Min egen idé)
  • Träffa den nya ledningen för skolan.
 Ja, det var ju lite av vad jag förväntas hålla på med dessa sista nio arbetsdagar innan semestern.
Helt ok schema för min ej så späda lekamen, svettigt lär det ju bli oavsett väderlek om man säger så ;)

Våran grönska frodas i värmen, får vattna ordentligt varje kväll.

Tomatplantorna har börjat blomma lite, de frodas verkligen på balkongen trots att det är för lite jord i krukorna, får bli större sådana nästa säsong.

Men nu kommer midsommar snart över krönet, har beställt allt vi behöver extra till på torsdag från Mathem.se
Matjessillen står redan i kylen, det enda som saknas är gräslök och jordgubbar.
Lite andra småsaker kommer också på torsdag, verkligen skönt att slippa släpa hem det "manuellt".

Tillönskar er alla en fin avslutning på söndagen, själv ska jag ut på balkongen och njuta av regnskuren som verkar vara på ingång ;)

Ha det bäst alla.



9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Bra med en lista, bara att beta av i lagom takt till semestern infinner sig! Det är djungel på er balkong nu, så härligt, sitt du där och njut. Jag har satt mig i skuggan innan nästa vattning. Gräsmattan är torr så att det knastrar....men den vattnar jag inte, den kommer igen ändå när det regnat. Ha en skön eftermiddag!

Znogge sa...

Bra att ha en lista så att du inte riskerar att bli sysslolös före semestern ;-) Skämt åsido så är det skönt att kunna bocka av olika saker en efter en.

Ha en bra söndag!

Ingrid sa...

Hoppas att du fick en riktigt skön regnskur i värmen!
Ha en fin söndag!

Ditte sa...

Listan på göromål verkar ok och du har ju tid på dig. Skönt så.
Så fint det grönskar på er balkong och roligt att tomatplantorna redan fått blommor.
Önkskar dig en skön söndag kväll.

Åke sa...

Du verkar planera bra :) Härligt! Jag har kämpat på med att röja på gården hela helgen en surdeg. Har bara jobbat borta i tre veckor... bygger en altan på 80 kvm, schaktar på en gård och gräver en massa som dikar igen och lägger ned rör samt bygger en pir... Ett kök ska ut och ett fönster ska ut och in ska en dubbeldörr, det ska sågas och mätas upp för... Men det är ju kul :)

BP sa...

Din balkong är en fröjd att titta på, och ännu bättre är det nog att sitta där med en cigg och nåt drickbart:-)
Det enda jag kan tänka mig att du kommer bli svettig av är nog att bära säckarna. Det kanske finns en pirra eller nåt annat med hjul så slipper du anstränga dig.
Bra tänkt där med att kolla om det finns material för tänkta reparationer. Intressant att sedan läsa vad du tyckte om den nya ledningen för skolan. Hoppas det blir ett positivt möte.
Önskar dig en bra och lugn vecka!

Susjos sa...

Så bra att veckans planering är klar, snart är det väl dags för semestern!
Så grönt och skönt ni har det på balkongen, ljuvligt, vad gjorde man utan balkong?
Molly trivs som fisken i vattnet här på landet, hon kommer bara in för att äta och nyttja kattlådan, sen är hon ute hela tiden. Lite orolig är jag när vi ska hem till lägenheten igen...men det måste ju gå det med.
Ha nu en bra start på veckan!

Ama de casa sa...

Bra att ha en att-göra-lista. Ditt eget bidrag till den var verkligen suveränt också.

Så fint ni har det på balkongen!

Ha en braig start på veckan :-)

Veiken sa...

Jag tror nästan inte att det är sant med midsommar. Det skulle ju vara långt kvar.
Skönt med annorlunda uppgifter innan du går på en välförtjänt semester!
Smidigt att trycka på knappen och så kommer maten hem!