måndag 21 juni 2021

Rapport från kneget.

Så fick vi ju då träffa vår nya ledning, live till och med.
En rektor och fyra biträdande, ja, fyra var det.
Mellanstadiet, högstadiet och Särskolan, den fjärde förstod jag inte riktigt vad hon skulle ha hand om, jag hör ju så jäkla dåligt, eh, ja, det ger sig väl så småningom. ;)

Blev ju tidig hemgång även idag, skönt då det var aningen svettigt men den egentliga orsaken var ett besök hos diabetessköterskan.
Beslutet som togs var att jag ska börja med en annan medicin som komplement i min diabetesbehandling.
Nu ska jag bara boka möte med min läkare, hon jobbar inte mycket så jag får väl se om jag kan få bokat henne, mammaledighet och så, får väl ge det en vecka innan jag ger upp och kontaktar annan läkare.

Men hon är bra denna läkaren, inte lika snål med medicinerna så man slipper förnya recepten i tid och otid ;)

En liten "fiskmås-unge" hade ramlat ner på marken, antar jag, måsarna  flög runt och höll koll på "hen", gick nån för nära så fick de passa sig.
Hoppas det löste sig för dem.

Ha nu en fin kväll alla.



 

6 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, framtiden lär väl utvisa vad den fjärde beträdande rektorn ska göra ;-) Blir förhoppningsvis bra i alla fall.

Måsar kan vara riktigt närgångna och aggressiva när ungar är i fara så där gällde det att hålla sig undan kan jag förstå.

Viktigt med en bra läkare ja!

God måndagskväll!

BP sa...

En rektor och fyra biträdande låter som hängslen och livrem. Hur är könsfördelningen? Fyra kvinnor eller;-)
Ingen dum tajming alls att få gå hem tidigt på grund av besök hos diabetessköterskan.
Ja, du har ju typ 2 diabetes om jag minns rätt. Den skiljer sig ju från typ 1 varianten, där man endast får ta insulinsprutor. Du verkar gå på tabletter eller...
Hoppas du får en tidig hemgång även imorgon;-)

LillaSyster sa...

Hoppas att du får tag på din doktor. Inte kul att ha diabetes, jag har en kund som hade typ2 men genom viktnedgång och en mer rörlig fritid så försvann den och tabletterna var ett minne blott.
En ensam måsunge är inte att leka med då föräldrarna är i närheten, då är de minsann pricksäkra.
Ha det gott!

Ditte sa...

Bra att i alla fall få ansikten på de nya styrande på skolan så får en hoppas att resten ger sig. Och givetvis att den som blir din chef kan sitt jobb och är bra.
Fint med ett besök för att kolla din diabetes och hoppas på att du snart också kan få i ett läkarbesök.
Hoppas det gick bra för måsungen och att den inte var skadad.
Önskar dig en bra kväll och en trevlig tisdag.

Ama de casa sa...

Hoppas det ordnar sig med både din medicin och läkardejt. Hoppas också att det ordnade sig för den lilla, söta måsungen.

Ha en fin tisdag!

Susjos sa...

Hoppas det blir bra med den nya rektorn och de fyra biträdande. Varmt är det ja, hoppas du får till ett läkarbesök snart också, och vara nöjd med en läkare är inte dumt.
Hoppas måsungen blev omhändertagen av sin mor och far. Tror tyvärr det inte gick så bra för den fågelunge som Molly fick tag i...
Men nu är vi hemma i lägenheten igen, och fågelungarna får vara i fred ett tag, fast över midsommar åker svägerskan upp dit, och har med sig två katter!

Ha det gott!