lördag 18 september 2021

Ja, varför i hela friden...

ska man rösta i kyrkovalet?
Skälen för det är väl många olika beroende på vem det gäller.
Själv röstade jag väl en gång på 90 talet då jag var involverad i politiken lite själv på den tiden, sen dröjde det tills frugan ställde upp i just kyrkovalet och där är ju en av  anledningarna till att jag började rösta.
En annan orsak är att jag nu för tiden anser att politik inte har i kyrkan att göra, finns ett alternativ för det att rösta på.
Svenska kyrkan har ju ingenting med staten att göra längre så varför fortsätter man med dessa politiska partiers vilja att styra kyrkan?
Nåja, nog om detta.

Min gamla vän, som jag haft olika namn på under åren, har nu i kristlig god anda döpts om, tyckte att BP kommenterade så fint en gång och undrade om han hade "bluetooth" då hans ena tand är blå, det var då jag tog beslutet, härmed döper jag om dig till, trumvirvel....Kapten blåtand.
Tack Bp. ;)

Lördag är det ju och lite städning stod på schemat igen, denna gången var det min "mancave" som behövde lite dammsugning, dammade av där igår redan men när jag skulle starta dammsugaren så var batteriet urladdat, typiskt, när man nu ändå var på gång menar jag. ;)
Hade ju av någon outgrundlig anledning dragit ur sladden till laddaren.
Bra jobbat guldkryckan ;)
  
Ha det bäst därute.

7 kommentarer:

BP sa...

Tack för din förklaring vad gäller kyrkovalet. Nu vet jag det, även om jag inte riktigt förstår, men glöm det;-)

Hahaha! Kapten blåtand - strålande! Det är alltid så kul om man kan inspirera sina bloggkompisar till "stordåd" - hahaha. Å vilket passande klädsel till namnet... eller inte;-) Tusen tack för länken:-)

PS. Det har uppenbarligen för- och nackdelar med dammsugarrobotar. De är ändå beroende av människan och inte av AI - hahaha:-) DS.

Ditte sa...

Kyrkovalet är knepigt och jag instämmer helt i att det inte borde ha något med politik att göra.
Men jag har faktiskt röstat.
Kapten Blåtand är perfekt.Bra förslag av BP.
Trist vad gäller dammsugningen men dammet finns antaglige kvar.
Önskar dig en fin helg.

Geddfish ♥ sa...

Dammet, det är ju änglatofflor, så det ska man egentligen inte röra ;)
Kapten Blåtand var väl ett bra namn. Bluetooth, det har mina barn kallat får Blåtutte ;) Ja, man kan ha roligt åt lite.
Hoppas du har en fin kväll.

Lotta sa...

Jag hade tänk att släpa mig iväg till röstlokalen när jag vaknar till efter nattens jobb. Håller med om att det borde verkligen inte finnas någon politik i kyrkan, undrar just vad Kapten Blåtand tycker om detta. Har han röstat förresten :-) ?

Önskar dig en finfin söndag

Ama de casa sa...

Vilket bra namn han fick, din kollega, tack vare BP :-)

Ja, vad gör man inte för att slippa städa? Dra ur laddsladden är ju ett knep ;-) Jag skulle tacka för tipset om det inte vore så att golvrelaterade uppgifter inte ingår i min befattningsbeskrivning :-D

Ha en skön söndag!

LillaSyster sa...

Här har snabeldraken fått gå ett varv idag, "nya" trasmattor på nu kör vi grönt i hallen på andra våningen tja även TV-rummet går i grönt. Ha det så bra du, kapten Blåtand och frugan =)

Gunnel sa...

Jag tycker det var smart att dra ur sladden...eller det var omedvetet? Ha det bra.