fredag 17 september 2021

Höstväder...

är det ju, jag tror nog att "sommargudarna" har packat ihop för denna säsong och tagit semester.
På återseende.

Nu ska vi ju bara njuta av denna höst, för min del inleds det denna helg med reprisering av en favoritserie.

Det ska väl räcka ett tag, 214 avsnitt, bara att sätta sig i fåtöljen de närmsta månaderna och koppla av i höstkylan.

En annan sak denna höst inleds med för undertecknad med hustru är att vi på söndags ska rösta i kyrkovalet.
Vi borde ju förtidsröstat men våra röstkort kom först igår.
Undrar om man kanske kunnat rösta på bara sitt ID?
Googlar lite här...nä...det kunde man inte.
Undrar vem man ska gnälla på för detta? 
Äh, det får väl gå antar jag.

Ha det fint allihopa.


3 kommentarer:

BP sa...

Japp, nu är hösten verkligen här. 11-13 grader, grått och blås. Regn endast under natten. Men "mitt" boulegäng på innergården orkade bara med en runda, då hade de frusit tillräckligt och gick in.
Stargate säger mig såklart ingenting, men du verkar ha laddat upp för hela hösten och vintern.
Visste inte att du också var "kyrkligt" engagerad. Trodde bara att din fru var det. Ja, vem ska man rösta på? Jag hoppar. Är inte ens med i Svenska kyrkan så...

Ingrid sa...

Nu får jag väl skämmas, men jag har aldrig röstat i något kyrkoval.
Lycka till!

Ama de casa sa...

Här är det väl inte direkt höst ännu, men det har åtminstone blivit lite svalare. Bara 23,6 grader ute just nu.

Jag får inte rösta i kyrkovalet eftersom jag gick ur kyrkan för mååånga år sen. Sen undrar jag om jag kanske är dubbelportad från det valet med tanke på att jag är utskriven ur Sverige? I dom "vanliga" valen är jag bara berättigad till att rösta i riksdagsvalet.

Ha en fin stor-lördag :-)