torsdag 16 september 2021

Torsdagsblogg.

Dagsfärsk bild av vår närmsta nybyggnation, en förbaskat dålig bild men då vår ena katt Ozzy här propsade på att få gå ut på fönsterblecket så får det duga.
Två höghus på gång således, har försökt googla på detta projekt utan att hitta det, min "inre" spaning fortsätter på google lite senare, den "yttre" spaningen tar vi vid bättre väder än idag, det regnar nämligen ;)

Men usch alltså, jag gillar ju inte torsdagar på min arbetsplats, A.P.T (Arbetsplatsträff) eller andra möten till 17.00.
Men jag ska inte beklaga mig egentligen, endast två dagar med full arbetstid, de övriga tre dagarna slutar jag tidigare.
En annan anledning till att inte klaga på min lott här i livet är ju att jag i morse vaknade med en riktig förkylning och sjukskrev mig.
Vi är ju i slutskedet av denna pandemi så kanske jag kunde gått ändå, sen den 15 är våra restriktioner inom organisationen borta, men va sjuttan, gå och hosta på jobbet är ju inte så kul det heller, eller på vagnen, tänk om jag nyser på vagnen och munskyddet flyger iväg på en medpassagerare, då skulle jag nog bli "stenad" till döds av någon folksamling som fullständigt struntar i att min organisations restriktioner är borttagna, ute i samhället är det ju över först den 29/9.
Men rekommendationerna är ju även efter den dagen att man ska undvika kontakt vid symtom.

Men hur som helst, texten nedan "lånad" på FB:

Ligger mycket sanning i det tror jag.

Ha det fint alla ni därute.






 

6 kommentarer:

Susjos sa...

Haha, den där texten, den stämmer så bra!
Du får krya på dig ifrån din förkylning!
Ha en fin helg!

LillaSyster sa...

Yes den texten stämmer. Det vill till att dra i handbromsen i tid. Di ta och krya på dig ni. Finns det ingen information på kommunens hemsida om bygget. Ta hand om dig nu!

BP sa...

Skylten är klockren! Å du löper då absolut ingen risk att bli utbränd om man säger så;-)
Klart du ska stanna hemma när du är förkyld, för dessa restriktioner gäller ju fortfarande, idag och efter den 29 september som jag har förstått det.

Byggprojektet - kan det vara det här: https://www.serneke.se/projekt/karlatornet/


Himla läckert om det är det. Skulle inte gnälla om någon bjöd mig på en lägenhet högst upp eller mitt i:-)

Ditte sa...

Jobba med förkylning ska man inte och absolut inte i pandemitider.
Skyltens text äe helt suverän.Applåd! Me jag tror många strävar hit.
Intressant med byggprojektet. Har läst om ett. Men antar att det är många på gång.
Önskar dig god bättring.
Ha det så bra du kan.

Znogge sa...

Den texten är verkligen klockren tycker jag. Är det okej om jag lånar bilden till ett framtida inlägg?

Otur med förkylningen men bara att stanna hemma. Jag var hemma två dagar förra veckan men hade det inte varit för pandemin så hade jag jobbat. Det går självklart inte nu och skulle man råka nysa en gång så tittar alla...

Ha en bra fredag och krya på!

Ama de casa sa...

Förstår att du nöjde dig med bilden, att ha en katt ute på fönsterblecket på 5:e våningen är ingen hit.
Är man sjuk ska man stanna hemma. Punkt. Även om det "bara" är en vanlig förkylning så är det inget man bör dela med sig av.

Håller med skylten, utom det första. Jag försöker alltid tänka positivt, det känns bättre så :-)

Ha en fin start på helgen!