lördag 8 oktober 2022

Grattis Putin.

 Hoppas han gillade sin födelsedagspresent i form av Sprängningen av "Kerch Bridge" mellan  Krim och Ryssland.
Omvärlden jublar, Putin, din pottsork.

Har precis avnjutit lunchkaffet här tillsammans med frugan, det var det sista som fanns kvar i burken upptäckte jag så nästa gång blir det "näskaffe" vilket fungerar lika bra för undertecknad, imorgon blir det väl kanske en liten expedition ner till torget för att fylla på förråden.
Kaffet har ju blivit dyrare som vi alla vet, vi dricker ju inte så mycket så oss spelar det ingen roll..vilken tur. ;)

Nu är ju bara frågan vad man ska inta för måltid vid middagstid, ska man göra det på det svåra sättet eller ska man göra det lätt för sig?
Känns som om den lätta vägen till denna måltid är att föredra, måste ju städa lite idag insåg jag, hade förträngt det totalt, ett annat sätt att göra det lätt för sig. ;)

Första bilden av ena lådan med infrysta varor tar ju lite mer tid, godare förstås men ändå, det andra bilden är nog vad vi ska satsa på idag, så får det bli.

En tidig utgåva av mig tillönskar er en fin lördag.

Ha det bäst alla.

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Haha, en födelsedagssmäll då med andra ord åt pottsorken. :)
Satsa på fisken, ser himla gott ut! Och visst kan man vara utan kaffe om det kniper eller inte kniper.
Ha en fin lördag!

Geddfish ♥ sa...

Jag instämmer i hurraropen för Putin den lelle f-n 😂 usch så elakt man tänker men det förtjänar han.

Kaffet räcker länge här. En kopp varje morgon. Fisk är inte dumt, satsa på det!
Trevlig lördag!

BP sa...

Vilken gullunge på sista bilden:-) Som jag sagt förut - du är dig väldigt lik. Ta det som en komplimang.

Det där med bron visste jag inte (ja, ja min allmänbildning är inte den vassaste som du vet). Elle, jo jag hörde lite på BBC. Men där framstod det hela som en triumf för Ukraina...

Klart det blir färdiglagad mat. Det gjorde det här också. Brukar alltid köpa Ica's hemlagade rätter allt från köttbullar till gravad lax och biff. Bara värma upp i mikron...

Å om du vill bli ännu latare kan jag rekommenderad en Nespresso kaffemaskin. Den matas med "pluppar" och ut kommer världens godaste kaffe.

LillaSyster sa...

Allt är dyrare inte bara kaffet. Att göra det lätt för sig är att föredra =) Fin bild på dig som liten. Ha en fortsatt bra helg!

Ingrid sa...

Vilket fint foto av dig som barn!
Ha en fin helg!
/Ingrid

Ditte sa...

Bilden på dig är verkligen jättefin! Så glad och med pigga ögon.
Ja, visst är det så att förråden behöver fyllas på.
Vad gäller mat så är det ju ibland svårt att variera sig. Jag köper nog ganska sällan färdigmat men å andra sidan finns det alltid några paket hemma.
Hade nattgäster här fredag till idag och lagade oxrullader i riklig mängd. Och just att laga mycket när jag är igång och sedan frysa in brukar vara bra. Bara att då ta fram och tina. Men gör ofta så.
Hoppas du fick till det och hann koppla av lite inför nästa veckas jobb.
Trevlig fortsatt kväll.

Anna i Portugal sa...

Jag dricker numera väldigt lite kaffe. Men nån gång ibland tycker jag det är jättegott och min käre man maler bönorna och brygger enligt konstens alla regler så det är riktigt gott kaffe. Hoppas maten blev god - det ser ut som ni har mycket mat i frysen i alla fall :)