fredag 7 oktober 2022

Fredag.

Fullt återställd efter magsjukan, det blev inte så farligt vilket ju är uppskattat av både herr och fru guldkrycka.
Således återgick jag till arbetet i onsdags mina tjänster behövs och att vara hemma mer än nödvändigt vill jag inte, inte nu för tiden iallafall, annat var det förr. ;)

En ny rysk ubåt, Belgorod, utrustad med sådana där kärnvapentorpeder som skapar tsunamis med radioaktivitet, har försvunnit från kartan, Nato vet alltså inte var den befinner sig.
Ubåten kallas "domedagsubåt", nu ska den tydligen prova sin utrustning någonstans tror man.
Jag älskar ju ubåtar och har läst och sett en hel del under många år, den där är ju det senaste Ryssland tillverkat, ruggig sak helt klart.
Men ubåtar har ju varit utrustade med kärnvapen länge, tycker dock att denna är lite otäck då den antagligen inte finns att finna i något register så att man kan identifiera den när den färdas under vattnet, den kanske inte hörs alls.
Något försvar för en sådan attack finns inte.

Men nu är det ju Fredag, ha en fin sådan alla.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Så skönt att du frisknat till och kunnat återgår till jobbet!
Det är väldigt otäckt med den där ubåten. Vad ska den där Putin nu hitta på!
Ha en fin helg!

znogge sa...

Så skönt att du är frisk igen!
Visst är det otäckt med den där ubåten och Putin verkar vara kapabel till vad som helst tyvärr.

Önskar en god fredagskväll nu!

Susjos sa...

Fint att du mår bra igen. Ja, det är skakigt i världen nu, riktigt obehagligt är det. Nu är det dock fredag, och det gäller att försöka njuta av ledigheten.
Ha en fin helg!

BP sa...

Undrade ett tag om du hade tappat blogglusten. Men som tur är så var det inte fallet.
Det är rätt märkligt. Men vänjer sig så lätt att vissa bloggare (de flesta som jag följer) bloggar dagligen, eller åtminstone varannan dag. Om/när de inte gör det blir jag "orolig" och undrar vad som har hänt. För det mesta ingenting såklart. Tyvärr sitter Covid-tänket kvar i min hjärna...

Den där ubåten har jag inte hört talas om. Kollar inte så ofta svenska nyheter, och BBC har inte rapporterat nåt. Oooops! Vi lär nog märka om det händer nåt antar jag...

Ha nu en toppen helg:-)

Ditte sa...

Skönt att magsjukan inte dröjde sig kvar-
Läste om u-båten och det är ju svårt att veta.Mycket nu som är oroligt. Har varit med på en u-båt med min pappa när jag var i 15-års åldern och det var speciellt. Mörkt och trångt där under vattnet. Riktigt läskigt. Men häftigt och med min pappa var jag helt trygg.

Ja, nu är det fredag och sedan helg. För mig liten skillnad men ändå trevligt.
Ha det gott.

Anna i Portugal sa...

Vad skönt att magsjukan gav med sig snabbt! Jag har varit på en ubåt i Göteborg en gång, men tyckte det var läskigt, trots att jag inte lider av cellskräck i normala fall. Fast Putis ubåt är så klart väldigt mycket läskigare.

Äventyret framtiden sa...

Gott att du är kry igen! Grattis!
Ubåtar känns lite grann lömska och nu den här som liksom bara har "försvunnit" Ruggigt, hemskt och skrämmande. När ska det här vara över?

Ha en fin fredag och helg!

Geddfish ♥ sa...

Önskar en kry och god helg, utan magsjuka och ubåtar!

Lotta sa...

Fy tusan för magsjuka och vilken tur att den inte blev så långvarig som det lätt kan bli med en sådan åkomma.
Ubåtar har jag lite svårt för sedan han den där dåren tog med sig journalisten ut på en tripp och aldrig fick återvända. Nu blir man ju ännu mera skrajsen när en ubåt med hemskheter är bortom all radar. Jag ryser!
Trotts allt skit så är det lördag och jag önskar dig en finfin sådan :-)