måndag 3 oktober 2022

En måndagskväll i oktober 2022.

Ingen minnesvärd dag denna måndag direkt, men det var ju en dag iallafall trots allt.
Lite magsjuka satte stopp för en återgång till tjänstgöring i Göteborgs stads regi, ska väl repa mig snart hoppas jag, helst så fort som möjligt.

Det hotas ju med kärnvapen mellan Nato och Ryssland, så jäkla dumma tror jag inte att de är, oroar mig således inte men med Putin så vet man kanske aldrig.
Men inte ens den pottsorken kan väl vara så dum?
Men så klart, han använde ju kemiska vapen i Syrien när det begav sig för inte alltför många år sedan.
Jag tror dock, lite naivt kanske, att inte ens den idioten skulle ta till kärnvapen.

Fördriver tiden under tillfrisknandet med det vanliga, tv-serier, bästa botemedlet enligt expertisen, mig alltså. ;)
Det fick bli en av mina favoriter, Stargate Atlantis med Richard Dean Anderson, han från Macgyver ni kanske minns från 1985, en klassiker även det.

På återseende allihopa.

12 kommentarer:

Ingrid sa...

Så jobbigt med magsjuka, skicka över lite av den till Putin så kanske han lugnar ner sig.
Krya på dig!
/Ingrid

Anki sa...

Magsjuka är verkligen inte kul ...
Krya på dig Micke!

Znogge sa...

Magsjuka är inte roligt alls med fördelen är väl att det brukar vara relativt snabbt övergående.
Putin är skvatt galen men frågan är hur skvatt galen...

God bättring nu!

BP sa...

Inte roligt med magsjuka, speciellt inte när den kommer ut alla håll om man säger så;-) Men det verkar inte vara en alldeles för stor fara med dig tack och lov. Krya på dig Guldkryckan:-)

Det där med kärnvapen och att Putin ska sätta in dessa skrämmer sk***n ur mig. Åt andra sidan spelar det ingen roll längre då. För då är vi ju i alla fall döda allihop...
Hörs imorgon:-)

Anna i Portugal sa...

Hoppas du kryar på dig snabbt, magsjuka är inte kul har jag förstått. Jag tillhör den delen av befolkningen som aldrig fått det! TV-serier är absolut bästa medicinen.

Susjos sa...

Fy för magsjuka, det är verkligen ett av det värsta jag vet! Hoppas att du kryar på dig fort!
Idag på min födelsedag är jag glad att jag slapp magsjuka, så jag kunde dricka lite champagne ikväll!

Kryahälsningar från Susjos!

Ditte sa...

Hoppas du har kryat på dig under dagen.
Ja, vad Putin tar sig för och till är knepigt att veta. Kan tänka mig att han planerar att "dra" och sedan får en se. Frisk i huvudet är han ju inte och oförutsägbar dessutom. Mycket återstår att se. Pust!
Ha det så bra du kan.

Äventyret framtiden sa...

Krya på dig!
Jag har faktiskt aldrig haft magsjuka, konstigt nog men mina familjemedlemmar har haft så jag vet att det är jobbigt.
Putin; jag tror att han har gjort bort sig nu inför det egna folket. Läste en artikel idag där en kvinnlig rysk chefsrapportör tror att han kommer att bli avrättad ....den som lever får se hur det går. Men han har rört om i burken lite väl mycket nu. Den karln kan ju inte ha alla de sina i behåll längre. Det skramlar på långt håll. Må allt detta eländes elände snart ta slut

Krya på dig! Igen!

Gubben sa...

Hoppas du mår bättre och visst känns det lite osäkert med Putinkillen.

Gunnel sa...

Du får krya på dig. McGyver minns jag. Nu visas den nya versionen med, men jag föredrar den "gamla" McGyver.Ha en bra tisdag.

LillaSyster sa...

Krya på dig!

Veiken sa...

Usch för magsjuka! Man blir så ynklig då och man kan ju inte göra något åt det heller utan bara vänta ut den! Hoppas du mår bättre nu!
Det jag tycker om Putin och hans anhang kan jag inte skriva här för då blir jag portad för evigt! Det värsta är att jag är helt övertygad om att han är psykiskt svårt sjuk och av en sån kan man förvänta sig ALLT!
Krya på dig!