lördag 22 juli 2023

En liten lördagsblogg igen.

 Då är det dags imorgon, 06:45 har jag tänkt gå upp så jag har en mugg med kaffe när Sveriges match börjar 07:00, nu kör vi BP. ;)

Men visst utbröt det bråk återigen under Gothia cup, visst måste man ha en viss bevakning för att hålla ordningen, men ska man behöva kravallutrustade poliser så är det ju lite mycket.
Nu har de inte haft det visserligen men det är väl nästa steg?
Hur som helst, hoppas det fungerar bättre nu.


Fick ju bli lite inköp av "malt" igår, en öl eller två är ju nästan obligatoriskt under en semestervecka. ;)

Men nu blir det strax middag, ha det bäst alla.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Bra att du laddar inför ditt fotbollsuppdrag!

znogge sa...

Bråk och fotboll borde inte hänga ihopa men tyvärr är det så. Hoppas det blir lugnt i VM i alla fall...
Klart att det hör till med något gott drickbart när man har semester!

God lördagskväll!

Susjos sa...

Fantastiskt att du ska gå upp i ottan i morgon för att se Sverige-matchen! Men nån måste ju ha koll när BP sover !
Jag är ju hemma runt kl 08 i morgon bitti, kanske ser jag en glimt av matchen innan sängen kallar!
Jo, en malt eller två är inte fel på semestern!
Heja Sverige!
Ha en fin kväll!

BP sa...

Läste om Gothia Cupp skandalerna. Helt otroligt! Uteslut lagen samt ledarna/föräldrarna på livstid från Gothia Cup. Det är tragiskt att man nästan är tvungen att ha kravallpolis eller åtminstone vanlig polisbevakning på en ungdomsmatch. Vart är vi på väg...
Så du trotsade också Systembolagets fotoförbud - hahaha! De ber ju om det. Bra där!
Yes, Guldkryckan nu kör vi! Har påmint mina läsare i dagens inlägg att de ska gå in hos dig imorgon. Jag ser mycket fram emot din debut som fotbollsreporter. Har en känsla av att du faktiskt kommer gilla "jobbet".
Tack för länken. Du fick också en av mig idag:-)

Geddfish ♥ sa...

Men vad kul! Nu är snart morgonen här, då du ska kolla fotboll och sen skriva en recension om det hela, så gott det går!
Heja Sverige!
Ha det så himla gott.

BP sa...

Jamen!!! Då har vi samma favo lag i England i alla fall Liverpool:-) Älskade deras målvakt Bruce Grobelaar som spelade på 1980-talet. Blåvitt följde jag såklart när Svennis ledde laget till seger i UEFA-cupfinalen 1982.

Anna i Portugal sa...

Roligt med din iver inför fotbollsVM nu :) Önskar dig en skön lördagskväll!

Lotta sa...

Ser fram emot din recension från matchen sedan. Hoppas lördagsmalten smakade bra. Då är det söndag och det är ju en bra dag med vila och eftertanke :-)

Hoppas du har bättre väder hos dig än vi har här i Karlskrona. Regn och gråväder (sovareväder)

Önskar dig en bra dag!