torsdag 20 juli 2023

Tredje semesterveckan snart över.

 Gothia cup pågår för fullt, kul för ungar över hela världen att få komma hit för detta.
Att det blir trångt på spårvagnarna får man väl stå ut med, till och med värre än när det är fredagsbön i moskén nere vid Bellevue, men då vet man åtminstone när det finns sittplats igen. ;)
Men som sagt, Gothia cup är ju ett bra arrangemang för kidzen så länge de kan hålla sams på planen.
Hoppas gårdagens bråk inte upprepas.

Men nu laddar jag väl för söndagen då, 07.00 gör Sverige sin vm-debut för detta år.
Jag och Bp slår oss samman för att övervaka detta VM.
Helt galet då jag inte är mycket för fotboll egentligen men "plötsligt händer det".

Ozzy säger mjau och tillönskar er, tillsammans med mig, en fin torsdag.

Ta hand om er.

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Veckorna går fort, både de lediga och de andra olediga 😁
Vilken kul idé med BP:s och din sammanslagning av fotbollsreferat, modigt gjort, blir säkert toppen!
Ha de fint!
Här skiner solen ibland mellan molnen och inte en droppe regn har synts till - men det kommer - ett som är säkert.

Znogge sa...

Bra att du håller ställningarna för jag vet inte om jag kommer att göra det ;-)
Kan tänka mig att det är mycket folk hos er nu för det är verkligen en stor fotbollscup. I min värld borde det vara en självklarhet att hålla sams i idrottens namn men så fungerar det tyvärr inte alltid!

Önskar dig och Ozzy det samma! Ja, även Fizan och hustrun din med :D

LillaSyster sa...

Fina Ozzy! ♡
Japp plötsligt händer det =)
Jag ska läsa era rapporteringar.
Ha en bra torsdag @

Lillan Kind sa...

Ja veckorna springer fort under sommaren, och inga veckor går så fort som semesterveckor. Jag är inte alls insatt i fotbollens värld, men har ändå förstått att Gothia är en stor cup. Det måste måste vara jättespännande för ungdomarna att vara med på ett sånt stort evenemang. Ha det så kul med bevakningen av det hela :D

Lillan Kind sa...

Jag syftar på bevakningen av VM, vilket kanske inte framgår med nån större övertydlighet😂

Anki sa...

Jag brukar ju kolla BP:s referat ... ser fram emot dina också nu!
Fina Ozzy!
Ha det fint Micke!

BP sa...

Japp, plötsligt händer det! Är väldigt glad att du går in i detta roligt projekt med god mod:-) Du behöver inga kunskaper, det räcker med observationsförmåga. Du kan ju träna imorgon och på lördag, eller du kanske kollade öppningsmatcherna redan idag.

Gothia Cup ja. Läste om bråket mellan ett mexikanskt lag och ett svenskt igår, och visst upprepades det hela idag med två andra lag. Så trist, så onödigt och så himla olustigt. Varför förstöra en sådan fin turnering???

Hälsa Ozzy! Ha en fortsatt fin kväll du med:-)

Susjos sa...

Trist med bråk på Gothia cup, tror det har varit ännu ett bråk? Hoppas det inte upprepar sig.
Kul att du och BP slår era påsar ihop vad gäller fotbolls-VM, såklart kommer jag att läsa era inlägg!
Kram till Ozzy också!

Anna i Portugal sa...

Hänger inte alls med i fotbollen, men kul för er att göra något tillsammans. Vink vink till Ozzy och så önskar jag er alla en fin helg.

wiper sa...

Jag hänger inte heller med på fotboll tyvärr.

Ha nu en skön fredag och helg
Hälsning från Malin

Ditte sa...

Ja, visst går tiden fort när en har det bra. Ja, även annars.
Jättekul att du och BP nu ska samarbeta med fotbollen.
Jag hänger med ganska bra, men upp mitt i natten går jag nog inte. Men att se Sveriges match på söndag morgon ska ska jag givetvis göra.
Visst är Gothia Cup bra och än bättre om det inte blev bråk. Men kanske svårt att undvika...
Ha det gott och trevlig helg.

Lotta sa...

Jag ska också kolla, hoppas min tv funkar. Ha inte kollat på tv i år. Kollar mest på paddan om det är något jag missat.
Veckorna går snabbt, allra helst då man är ledig.
Hälsa Ozzy!
Önskar dig en fortsatt skön ledighet :-)