fredag 28 juli 2023

Fredagsblogg.

 Hemleverans av förnödenheter denna morgon från "Willys" och en leverans av mediciner ikväll med "Best".
Det blir ju inte enklare än så egentligen, bara att befinna sig hemma och sedan mata in allt i rätt förvaringsutrymme inför användning senare.
Vilken lat människa jag är ändå. ;)

Men nu ska väl denna dagen avverkas så som sig bör, vädret är ju fint därute, det får bli en tur ner till "Rusta", frugan är på shoppinghumör.
Gillar sådana affärer, finns ju alltid något som man inte hade en aning om att man faktiskt behövde för att överleva. 
Eller huuuuur?? 

Imorgon blir det lite fotboll här igen, måste säga att det är en knepig känsla av att se fram emot en match, kanske jag får ett fotbollsintresse som fortgår även efter detta VM?

En tur ner till "gröna skylten" blev det också här på förmiddagen, utan öl försmäktar ju jag på denna...eh...våning. ;)

Ha det fint alla.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Smidigt med hemleveranser ja. Man vänjer sig snabbt vid den lilla lyxen.
Önskar en god fredag och en trevlig tur till Rusta.

Geddfish ♥ sa...

Fredagen är schemalagd för er, trevligt. Rusta äer ett säkert kort för allt man villhöver.
Strålande sol idag från karlstadhållet till🌞 Ha det fint!

Susjos sa...

Soligt hos er alltså? Här har det varit mest mörka moln idag, suck! Men det är ju bara att gilla läget! Just ja, Sverige spelar i morgon bitti, dock inte så tidigt som kl 07 i alla fall! Ser fram emot din recension i morgon!
Ha en fin fredagkväll!

BP sa...

Hahaha! Ja tänk om även fotboll är beroendeframkallande för dig. Hoppas faktiskt det, för fotboll är kul och förbrödrar precis som ESC - enligt mig alltså.
Det där med hemleveranser nyttjade jag också under pandemin, men nu har jag återgått till att själv välja det jag vill ha. MEN jag beställer ofta hem färdiglagad mat från olika restauranger. Med andra ord så är jag lika lat som du...

Rusta har vi också i Täby Centrum, typ tvärsöver gatan från där jag bor. Det jag köper där regelbundet är "tvättmedelspluppar" A+. Finns bara hos Rusta, inte någon annanstans.

Det var ingen trängsel på spårvagnen direkt - hahaha:-)

PS. Inget finväder här, grått till klockan 16. Då sprack molntäcket upp. Söder om stan regnade det hela dagen, här föll inte en droppe. DS.

Ditte sa...

Visst är det praktiskt med hemleveranser.Har inte direkt använt mig av det, men vet att det finns.
Ja, fotboll i morgon. Ser fram emot din analys. Gillade verkligen den förra du gjorde.
Önskar en fin kväll.

Anna i Portugal sa...

Fantastisk med hemleverans, inget vi kan få här ute på landsbygden än, men finns lite mer centralt :)

wiper sa...

Då är vi alla lata ;) vi får en hel del levererat hem också bland annat min mans mediciner.

Härligt att ni var iväg på lite shopping. Rusta var vi nyss till också där finns och nu fick du till det igen ;) gillar din underfundiga humor.

Är det en buss eller spårvagn på bilden?

Ha en skön lördag Micke