lördag 29 juli 2023

VM igen...

 och redan i första halvlek kom målen, tre stycken och alla hamnade i det italienska målet, med tanke på hur matchen såg ut i början så blev jag ju lite lätt överraskad.
Italienskorna var ju högt och lågt och vi tycktes ju hamna lite på efterkälken där.
Men två hörnor resulterade i svenska mål varpå ytterligare ett mål på övertid av första halvleken.
Här inför andra halvlek, här såg det ju ut att gå vägen, 3-0 är ju ändå 3-0. ;)

4-0 kom ganska snart där, denna gången åter genom en hörna, hörnor tycktes ju vara Italiens "akilleshäl" denna match.


Bytena som genomfördes i matchen, undrade så hur många byten man egentligen fick göra, trodde att det bara var tillåtet med tre, men sedan 1 juli 2022 så får man genomföra fem byten, se där, jag lärde mig något nytt idag med. ;)

5-0 på väg in i mål
och då blev vi ju alla jätteglada, eller hur?

Jomenvisst.

Absolut!!!

Men nu laddar vi väl för nästa match då, detta kan ju gå långt.

Ha det fint alla.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Heja Sverige och heja dig! Snyggt summerat. Ha en bra eftermiddag!

Geddfish ♥ sa...

Heja Sverige ⚽️ och bra kommenterat! Satt i bilen och hörde när det stod 4-0.
Ha det gott i finvädret!

Znogge sa...

Det var verkligen bra jobbat av våra svenska tjejer så den segern klagar vi icke på!

Önskar en fortsatt fin lördag!

Ingrid sa...

Ha det så trevligt framför tv:n!
Kram, Ingrid

Susjos sa...

Vilken match jag missade! Min man sa precis samma sak när jag vaknade idag, att första 20 min såg det illa ut för svenskorna, men sen så...
Snyggt kommenterat, och fint att få se lite bilder också, jag som ju sovit hela dagen och inte såg matchen!
Heja Sverige, så kul att de vann så överlägset!!!
Ha en skön lördagkväll!

BP sa...

Bra där Guldkryckan:-) Är återigen riktigt impad av dig. Så du kan läsa på min blogg att jag "bestämt" att du även får skriva om sista gruppspelsmatchen mot Argentina;-) Vad sägs om det?

Det där med fem byten kom till på grund av pandemin. Man får till och med byta ut en sjätte spelare om matchen förlängs med två gånger 15 minuter i ett slutspel till exempel.

Tycker 5-0 satt riktigt fint, även om de första 20 minuterna inte alls såg bra ut. Speciellt besviken blev jag över målvakten. Hon är lika osäker som Hedvig alltid var...

Nu är Sverige klart för slutspel, där de får möta antingen USA eller Nederländerna. Inga direkta önskemotståndare om man säger så...

Ditte sa...

Heja! Har sett fram emot att läsa din analys. En jättebra sådan. Tack!
Jodå, jag såg matchen. Och så bra tjejerna spelade. Imponerande.
Och att vinna med 5-0 var ju helt fantastiskt.
Nu håller vi alla tummar!
Önskar dig en bra söndag.

wiper sa...

Vad jag önskar att jag hade varit intresserad av fotboll och även ishockey. Förstår att det är spännande och det är ju kul när Sverige vinner

Ha en härlig början på veckan Micke