söndag 9 juli 2023

Söndagsbloggen.

Så har denna veckan snart kommit till sin ända och semestervecka 2 kommer så sakteliga över krönet.
Blev en promenad med frugan ner till rymdtorget idag för att lösa ut alla trisslotter vi vunnit på senaste halvåret, det blev sju nya trisslotter med hem.
Fast vi tog bussen hem, min älskade fru guldkrycka kände att hon inte skulle orka upp för backen.
Blev en halvtimmes väntande på bussen, pratade med lite folk vi kände, trevligt.

Vårt nya kulturhus som stått färdigt en tid har nu fått ordning på resten utanför också.
Jag som hellre, enligt gammal god svensk tradition, hellre ville ha ett systembolag får fortsätta köpa alkoholhaltiga drycker på annan plats.
Men jag får väl ändå erkänna att byggnaden blev ganska snygg ändå, även utan systembolag. ;)

Vår oas då?
Nu börjar det faktiskt hända saker.



Lite tomater och paprika på gång, alltid lika kul tycker vi....och gott.

Ozzy är mer intresserad av fåglarna som tycks bo på takkanten.
Är väl roligare antar jag i all ovisshet. ;)

Ha det nu fint alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Titta så fint Dahlian blommar och goda tomater på g♡♡♡
Skönt med en egen oas! Ha en fin eftermiddag!

Znogge sa...

Så fint det är på er balkong och en hel del på gång! Att Ozzy har ett större intresse av fåglarna gör mig inte helt förvånad ;-)

Önskar en god söndagskväll nu och förhoppningsvis en storvinst på någon av lotterna.

Ingrid sa...

Så fint det växer hos dig. Min tomatplanta har några småttingar den också, men inte alls så fina. Förhoppningsvis ska de väl växa till sig.
Ha en fin söndagskväll!
/Ingrid

BP sa...

Rymdtorget i din närhet är känt. Det finns till och med en Wikipedia-sida om det. Imponerande! (https://sv.wikipedia.org/wiki/Rymdtorget)
Skoj med ett nytt kulturhus... om man gör nåt vettigt av/med det.
Systembolaget - ja du! Det är faktiskt inte området/kommunen som "kan bestämma" sig ett Systembolag, utan det är just monopolet som väljer alldeles själv om det vigg satsa på en ny butik. Vi har ett liknande problem i Täby, där ett område i decennier försökt att locka Systembolaget dit. Hittills utan framgång...
Er oas verkar levande. Sååååå fint:-)

PS. Känner igen din frus vånda vad gäller uppförsbackar. Känner även igen söndagstidtabeller för bussar. Suck!

Ha en trevlig söndagskväll:-)

Äventyret framtiden sa...

Er oas ser väldigt skön och inbjudande ut, även om katterna kanske tycker att ni skulle fixa lite fågelbon och holkar åt dem . Fin bild den sista. Gillar den mycket.
Ha det bra ni båda, herr och fru Guldkrycka!

Åke sa...

Så trevligt att Ozzy trivs, så härligt att oasen växer :) Lycka till med de nya trisslotterna, man vet aldrig :)

Geddfish ♥ sa...

Ja, det där med lotter... Jag spelar aldrig. Eller. Om jag ska vara riktigt ärlig så händer det ett par gånger om året att jag köper en triss. Kan vara en Bingolott till jul också. Men vinst? Nej, då. Hoppas ni får något utbyte.

Så fin kattbild!
Ha det så gott ni två, herr och fru!

Anna i Portugal sa...

Vad härligt med er lilla oas. Hoppas ni sitter där och skrapar fram ännu fler vinster, kanske en liten större en!

wiper sa...

Så fint du/ni har på eran balkong. Vi skall odla tomater på våran också nästa år. Det blir ju så mycket godare. Häftig bild på Ozzy.

Det ser ut som ett annorlunda kulturhus, så snyggt. Tråkigt ändå att få längre till ett systembolag ;). Till och med i Lilla Hallstahammar fanns ett systembolag. Nu såg jag att du ni oldar paprika också.

Ha nu en härlig tisdag Micke

Gunnel sa...

Vilken härlig balkong ni har! Nu fick jag lite inspiration inför nästa år. Kram