onsdag 27 september 2023

Lite påfyllning av kylskåp och skafferi....!

och på den vägen är det.
Willys får stå för mina önskemål denna gång, leverans till dörren, sååå tacksamt för undertecknad att slippa bära på allt.
Jag slipper dessutom packa upp det ur påsarna, det sköter frugan då jag ju är på kneget, jo men, det gäller att ordna det för sig. ;)
Men frugan gillar ju att ta emot beställningar, lite av hennes "grej".

Måndagens yrkesutövande utföll väl till belåtenhet för undertecknad trots lite dålig stämning hos en och annan elev, ibland blir det ju så, livets små mysterier men det löste sig ju till det bästa trots allt.
Tisdagen var väl inte så illa den heller egentligen, planeringsmöte på konferenstiden 15.00 till 16.30.
Det behövdes inför nästa veckas schemaändring för "min" elev, det berör ju så många fler än mig, både elever och kollegor.
Blir nog bra hoppas jag.

Men nu blir det för lilla mig att ställa mig vid spisen, jag är bra på det, åtminstone säger frugan det. ;)

Det är alltid lättare utför än uppför 

Ha det bäst nu, kommer in till er i veckan/helgen.

8 kommentarer:

BP sa...

Så ni har fortsatt med hemleveranser av mat även efter pandemin. Jag har kommit av mig måste jag ärligt säga. Men så slipper jag ju kånka allt, kör ju bill till och från ICA eller Willy:s.

Sedan är jag impad att du "dubbeljobbar" - först i skolan och sedan som kock;-)

Det skulle var intressant att veta vad ni egentligen planerar för en enda elev som du tar hand om i det här fallet. Är det stöduppgifter typ läxor eller?! Hur många personer tar hand om en och samma elev?

Japp, det är lättare att gå utför, men för knäna är det bättre att gå uppför - sägs det;-)

znogge sa...

Det låter väldigt smidigt att få maten levererad och det fick vi under pandemin. Nu när vi är lösa och lediga handlar vi dock själv och det fungerar bra.

Det är så viktigt att logistiken fungerar när det gäller vissa elever så då gäller det att anpassa ordentligt.

Att gå uppför är i alla fall skonsammare men om det alltid är enklare kan nog variera ;-)

Önskar en god kväll nu!

Ditte sa...

Visst är det fint att få maten levererad. Vi har flera stora butiker på nära håll så vi går till dem. Jag vill ju känna på det jag köper och välja varor. Men visst är det en bra tjänst. Och inte minst om det är en bit till butikerna.
Ja, lite upp och ner brukar det ju vara i skolans värld och skönt att det ordnade till sig.
Bra att ha planeringen gjord för "din elev" och visst hoppas ni på att det blir bra. Svårt att veta i förväg.
Önskar dig en fortsatt bra vecka.

Susjos sa...

Inte dumt alla satt få maten hemlevererad, undrar varför vi inte fortsätter med det?
Härligt för frugan att ha en kock i köket, önskar jag kunde säga detsamma!
Ha en fortsatt fin vecka!

wiper sa...

Vad bra att kunna beställa hem mat. Jag såg en sån bil en dag som levererade. Innan covid så kunde man inte beställa hem mat på samma sätt som nu. Sen finns det ju boxar att hämta mat från också har jag sett

När det var covid så beställde vi på ICA där vi bodde då och man hämtade kassen på baksidan av butiken

Min man är också bra på matlagning så jag är supernöjd precis som din fru ;)

Vilken häftig bild på trappen

Ha en fin torsdag Micke

Anna i Portugal sa...

Hemleverans av mat är verkligen toppen. Det använde vi ofta i Sverige. Vad gillar du bäst att laga för mat?

Anki sa...

Mycket praktiskt med hemleverans!
Ha en fin fredag i morgon och en trevlig helg!

LillaSyster sa...

Det var en brant trappa. Perfekt att få maten ända in i hallen. Ha nu en bra fredag på jobbet imorgon =)