söndag 21 januari 2024

Ny vecka på ingång...

men lite kvar av helgens ledighet har man ju ändå, det får väl rulla på som vanligt antar jag.
Frukosten bestod av bacon och ägg nedsköljt med en kopp kaffe, inte så ofta vi äter en "riktig" frukost men idag kände vi för det. 
Lunchen brukar bli vår frukost, det fungerar ju det också på en helg.

Fick i veckan reda på att det blir en omställning även för mig på skolan där tre kollegor får flytta till annan skola ganska snart, själv får jag lämna högstadiet och återgå till mellanstadiet, samma "typ" av skolklass men årskurs 4-6.
Surt naturligtvis, speciellt för mina kollegor som inte får stanna kvar, bedrövligt tycker jag och jävligt tråkigt, bra kollegor växer ju inte alltid på trän. :(
Kommer sakna "mina" kidz på högstadiet, ja, allihopa i årskurs 7-9, så är det ju.
Nåja, det blir först efter sportlovet vecka 8 sades det, vi får väl se, det blir som det blir.

Ozzy och Zillen hälsar så gott.

Ha det bäst nu alla.

9 kommentarer:

Linköping sa...

Tråkigt för dig att byta, men du verkar ju få stanna på samma skola iallafall. Så då kanske du ser dina gamla kids? Njut nu av söndagen och dina fina katter

Znogge sa...

Det lät verkligen som en väldigt radikal förändring får jag säga, främst för dina tre kollegor men även för dig. Hoppas att det kommer något bra ut av förändringen...

Önskar en god söndag nu!

Ingrid sa...

Så tråkigt att du får byta klasser, men du har i alla fall jobbet kvar.
Ha en fin söndag!
/Ingrid

Susjos sa...

Trist med omställningar på skolan, hoppas det blir bra i alla fall!
Kram till dina kissar!
Ha en trevlig kväll, jag drar till jobbet!

BP sa...

Det du åt i morse brukar kallas för brunch - mums:-)
Gissar att man inte gett några förklaringar till varför man flyttar tre lärare, och varför du inte får följa med dom.
Men kanske är du glad för att du är kvar på din "gamla" skola, där ju ju jobbat ett bra antal år vid det här laget. Eller har jag fel där?
Minns bara lite diffust att det inte funkade för dig för några år sedan. Har såklart glömt varför...

Önskar dig en bra början på veckan.

PS. Zillen ser altid så nöjd och tillfreds ut med tillvaron. DS.

Åke sa...

Men så tråkigt att splittras. Men blir du kvar på samma skola?

Ditte sa...

Skönt med helg och att äta en senare frukost/brunch är ju perfekt.
Så trist att några kollegor måste flytta på sig. Kontinuitet är ju viktigt både för eleverna och mellan kollegor.
Trist även att du ska flytta på dig.
Funderar på om ni som ska flyttas på blir tillfrågade . Eller? Verkar konstigt med dessa ändringar utan vidare. Men kanske finns en anledning.
Önskar dig nu en bra jobbvecka.

wiper sa...

Så tråkigt att du mister dina kollegor på skolan och att du själv måste byta klass. Förstår att det känns surt. När man har ett sånt jobb så vill man ju följa sina elever så länge som möjligt. Det är ingen ordning på nåt längre

Krama Ozzy från mig ;) så fin han är

Ha en så bra dag som möjligt Micke

Marianne sa...

Så trist med ändringarna!
Ägg och bacon är en perfekt brunch en slö helg.
Så fina kissar.
Ha en fin kväll!