lördag 20 januari 2024

Lördagen är igång för fullt.

Man borde väl hitta på något när det nu är Lördag, men....näää...soffan är för inbjudande och dessutom är det skidor på tv, inte att förglömma. ;)

Så ska jag återigen gå igenom denna serien, har väntat in i det längsta men nu kände jag att det var dags.
Synd att "youtube generationen" inte klarar av att se en sådan lång serie, det hade kunnat lära dem ett och annat.

Våran robot i klassrummet för kidz som inte går till sin skola utan är så kallat "hemmasittare".
Fungerar ju bra det där.

Ozzy och Zillen säger hej.

Mitt lilla altare i min mancave värmer ju upp lite, lite småkyligt där, man tager vad man haver, lite mysigare än våra "extraelement" ;)

Ha nu en fin dag alla.

11 kommentarer:

wiper sa...

Hem till Byn var ju en toppenserie. Den har jag sett om några gånger på senare år också. Hade dom på DVD

Katterna är ju för söta ;)

Det var ett mysigt arrangemang i din mancave ;)

Ha en fin helg Micke

Znogge sa...

Klart att soffan ska användas flitigt när det är helg. I kombination med en bra serie är det perfekt. "Hem till byn" var det en evighet sedan jag såg.

Själv funderar jag på varför fler och fler barn blir hemmasittare. Där har alla vuxna ett stort ansvar. Även om en robot kan vara en god tillgång så blir tyvärr hemmasittare ändå oftast efter och har en tendens till att hamna utanför samhället. Det är så ledsamt.

Hej säger jag till Ozzy och Zillen samt önskar er en god lördag!

Ingrid sa...

Hem till byn har jag nog sett i ett par omgångar. Det finns mänga gamla serier att titta på. Nu har jag sett S;t Mikael. Det är så roligt att återknyta bekantskaperna med alla på traumaenheten.
Ha en fin helg!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Ozzy och Zillen vilka mysproppar!
Jag har varit ute och gått i två timmar och det var allt annat än skönt, men har man gått in till stan så får man ju allt gå hem också.
Har kollat på katastrof skyttet nu, det var slöseri med tid =) Njut nu av soffhänget=)

BP sa...

Gissar att "är igång för fullt" kan tolkas på många olika sätt. Ditt är ett skulle jag säga. Hem till byn säger mig ingenting - ooooops, däremot såg jag skidskytte, men missade Fridas seger i längdåkningen...
Roboten ser rätt cool ut, som en docktoalett faktiskt. Har kidzen döpt "honom" till nåt?

Fin bild på Ozzy och Zillen, två välmående pälsklingar:-)

Anna i Portugal sa...

Åh så bra med en robot för de som behöver vara hemma och "gå i skolan". Sombri & Assi hälsar till Ozzy och Zillen! Mycket sport blir det nu.. :)

Ditte sa...

Minns "Hem till byn". Många avsnitt var det.
Men detta med att eleverna inte går i skolan är ju tämligen problematiskt. Det är ju trots allt föräldrarna som ska se till att barnen kommer till skolan. Så ett inslag på tv där dessa elever i stället sitter hemma och spelar dataspel och när dator inte blev tillgängligt längre hemma så blev det så att de kom tillbaka till skolan.
För det visade sig att många av hemmasittarna spelar dagarna igenom. Ganska komplext. Det är ju trots allt skolplikt i Sverige. Och av en anledning.
Men visst finns det alltid undantag.
Här blev det långpromenad i det vackra vädret och en hel del skidsport.
Önskar en fin helg.

Äventyret framtiden sa...

I mitt nästa liv vill jag vara katt hos dig! Så bra de har det.
Ditt lilla altare i din mancave gillar jag..

Önskar dig en fin kväll och en skön söndag!

Åke sa...

Jag följde också ge till byn en gång i tiden, det var nog det som lade grunden till alla engelska fina genomtänkta serier som gick och går. Lylllo do som får ha hjulen uppe. När jag låg på plåsterkåken kom en bild att allt låg nedplockat i kartonger :( Tur att det är jag som sköter gäststugan, och dit kan jag inte en gå på ett tag :) Lycka till med alla Hem till byn nu :)

Marianne sa...

Hem till byn, var inte det en så´n där evighetsserie? Jag har inte sett den.
Hur fungerar den där roboten för hemmasittare?
Hoppas du fick en lördag så skön som du önskade dej,
Marianne

Stefan sa...

En maratonserie, men en av de bästa som gjorts i Sverige. Tveksamt om den skulle fungera hos dagens ungdomar där action, snabba kast och häftiga effekter är viktigare än handlingen.