fredag 19 januari 2024

Och så var veckan avklarad yrkesmässigt.

Blev ju en lagom vecka i skolans värld trots snöstormen i onsdags morse, jag började klockan 08.00, första färdmedlet till kneget som rullade var kl 07.57, sen ankomst således till skolan, men det var jag ju inte ensam om & andra sidan.


Lite kallt var det ju men jag fann mig i min situation och fotade lite iallafall, sådant här måste ju dokumenteras för framtida generationer. ;)

Kidzen hade kul iallafall, bara för vuxenvärlden att gratulera medan man duckar för snöbollarna.....härligt trots allt, om de inte får in en fullträff. ;)

Världen har fått tuppjuck, fler och fler krigshärdar är igång och nu tänker tydligen Nordkorea starta upp något, jag blir trött.

Men nu är det fredag iallafall, ha en fin helg alla.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, nu njuter vi av helgen och släpper allt annat för en stund i den mån det går. Tyvärr finns det för många galna ledare i vår värld.

Önskar en behaglig helg!

LillaSyster sa...

Ja nu är det helg! Njut av ledigheten =)

BP sa...

Grattis till än en avklarad vecka. Och snö fick ni så det räcker och blir över. Tror ni har fått mera än vi. I gengäld hoppas jag att ni har det varmare än våra 15 minusgrader i skrivande stund...

Har kopplat bort allt vad krig och krigsförberedelser heter. Hr istället glatt mig åt Japans månlandare SLIM som har satts ner på en unikt precis landningsplats. Det har visst aldrig hänt förut. Äntligen nåt positivt!!!

Ha nu en riktigt fin helg!

Geddfish ♥ sa...

Glöm alla sorger, nu njuter vi helg!
Skönt att kunna säga det, det kan inte alla.
Go helg på er!

Äventyret framtiden sa...

Jag orkar inte med alla krig som man tutar ut om..fy bubblan hur världen ser ut. Man trodde att den hade blivit lite vettigare men inte heller. Det är en pandemi på gång av galna ledare verkar det som.
Men hur som , njut av vintern och ha en fin helg!

Susjos sa...

Ja, det är väl kul för barnen med all snö, jag är glad att den lyser upp lite på marken nu när solen går ner så tidigt, jag kommer ju ut så sent på en promenad om dagarna, och idag var det lite väl kallt, visst längtar man till lite varmare väder!
Ja runtom i världen är det helt galet!
Ha ändå en skapligt bra helg!

Lotta sa...

Snö är väldigt trevligt i lagom mängd. Just i skrivande stund så vräker det ner utanför mitt fönster. Vi får väl se hur mycket som kommer denna gången. Ger det bara tusan i att blåsa så går det ann.
Jag blir så trött på det här med krig och elände. Varför kan det inta bara få var fred.

Ha en go lördag :-)

Marianne sa...

Ja, vad mycket snö det kom, men nu är den glömd här hos mej, regn och blåst har tärt hårt på den.

Marianne