måndag 15 januari 2024

Dag nr 15 av 2024.

En måndag, jag undrar över folk som säger sig vakna med ett leende på läpparna varje morgon, det måste väl vara en myt?
Satta mig på bäddkanten i morse, rev mig förtvivlat i huvudet och hoppades på att det trots allt var söndagsmorgon, det sprack.
Men det fick bli en obligatorisk kopp kaffe med macka och sen kändes det ganska ok, men ett leende på läpparna? 
Nä du. ;)

Stapplade ner till bussen och började min färd mot skolan, bytte till vagnen och efter en kort promenad var jag framme.
Inte fullt så halt ner till skolan, tacksamt, är ju en och annan som drattat på ändan där sedan vintern anlände på nytt.

Som genom ett mirakel löpte dagen på riktigt bra och plötsligt var det dags att återvända hemåt.

Nu väntar en skön kväll framför min tv i min mancave, Hem till byn står på schemat denna gång. 


Ha det fint alla. 😍

10 kommentarer:

Susjos sa...

Kyliga måndagmornar i januari är ingen hit, skönt att vara hemma igen förstår jag i värmen och din mancave, trevlig kväll!

Äventyret framtiden sa...

Jag lider med dig Guldkryckan. Hur många år har du kvar till pension? Att känna som du känner för att gå på jobb är ju allt annat än roligt. Hoppas att dag 16 och resten efter det blir bra dagar och att du vaknar med ett leende.

Trevlig kväll!

LillaSyster sa...

Det var pest att dra upp rullgardinen idag 10-15cm nysnö och KALLT! Men nu har halva januari passerat- jippie! Njut av kvällen i soffan.

BP sa...

Hahaha! Nej, det är nog ingen som vaknar med ett leende på läpparna någon veckodag. Okej, som pensionär kanske, när man kan gå upp när man vill, men inte som arbetstagare;-)

Säger som LillaSyster - halva januari har gått, så snart är det vår - förhoppningsvis.

Önskar dig en bra kväll i soffan. Själv hade jag tänkt att kolla en ny brittisk serie på tv4.

Ditte sa...

Se där! Det gick ju bra idag utan leende på läpparna. Tror det ibland kan vara överskattat. Jag har ju förmånen att sova tills jag vaknar. Oftast och ingen väckarklocka som stör-
Nu blir ju dagarna lite ljusare så kanske kommer du i februari att vakna med ett leende.
Ha det gott!
Kanske kom du hem med ett leende på läpparna-

Znogge sa...

Även om jag gillade mitt jobb och min arbetsplats så hade jag definitivt inte något leende på läpparna kan jag säga. När klockan ringde kunde jag tvärtom hålla mig för skratt men visst vaknade jag till. Det kändes lättare att stiga upp när det var ljust på morgnarna tyckte jag.

Önskar en fin måndagskväll nu!

Anki sa...

Lider lite med dig Micke ... skitväder på en måndagsmorgon är inte kul. Själv tillhör jag de morgonpigga och vaknar oftast med ett leende. Konstigt nog så har jag alltid gillat måndagar ... knäppt kanske, men så är det!
Ha en fortsatt bra vecka!

Veiken sa...

Skönt ändå att ta sig till jobbet utan att halvt slå ihjäl som på blansis. Det är en ruskig vinter som håller Sverige i ett järngrepp nu!

Stefan sa...

Det är en myt!!!

Trist är det att vakna av sig själv, förhållandevis pigg, i tron att det är dags att kliva upp för en ny arbetsdag och slänga en blick på väckarklockan för att konstatera att den visar på 03:00.
Svårt att då somna om? Svar ja!

Marianne sa...

Att vakna med ett leende varje morgon, det är det bara de som ljuger som gör! Det har hänt att jag vaknat av att jag skrattat i någon dröm, men det är ytterst sällsynt.
Fy, jag minns de där morgnarna när det kändes oöverstigligt att ta sej ur sängen och till jobbet.
Önskar dej en fin dag!