fredag 16 februari 2024

Sportlovet avslutas härmed för kidzen...

och simskolan är över för denna gång.
De har simskola någon gång i veckan under ett läsår om jag inte minns fel, det behövs verkligen, utan godkänt simprov så får de inget betyg i idrott.
Lite hårt tycker jag men jag förstår tanken.

Såg ju färdigt på denna klassiker i veckan, övergår härmed till följande serie:
Nästan som en uppföljare ju men lite lustigare i sin framtoning, nu har jag att göra ett tag. ;)

Men nu är det ju fredag, helgen inleds härmed och jag ska inte göra något vettigt överhuvud taget, jag svär. ;)

Ha nu en fin inledning på helgen gott folk.

14 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Simkunskap är bra att ha. Den kan betyda "på liv och död" . Bra att de måste lära sig simma.
Ja, se till nu att du inte tänker göra någonting vettigt alls, låter väldigt klokt ditt beslut! Bara vara nu och allo allo är ju en härlig förströelse.
Ha det gott!

LillaSyster sa...

Att kunna simma är ju livsviktigt och även en bra motionsform. Här börjar sportlovet nu och än finns det snö kvar trots att det regnat mest hela dagen. Ha nu en skön helg med hemliga armén =)

Znogge sa...

Att kunna simma kan visa sig vara en billig livförsäkring så jag tycker det är bra och viktigt med simträningen. Förr var det enklare för då såg föräldrarna till att barnen kunde simma. Så är det oftast i vår kommun men undantag finns och då gäller det barnen med invandrarbakgrund. Oftast kan inte deras föräldrar simma heller och kan alltså inte lära dem så undervisningen behövs. En sexårig nyanländ flyktingpojke drunknade ju här när klassen gick till skolans bassäng för att bada. Skandal hur det gick till vid det besöket men framförallt en stor sorg.

Önskar en trevlig filmhelg nu :D

Anki sa...

Verkligen livsviktigt att alla barn blir simkunniga!
Sportlovet slut hos dig, men här börjar det :)
Ha en fin fredagskväll!

BP sa...

Tycker det är bra att det är obligatoriskt att lära sig simma. Det var det redan när jag gick i skolan. Bra att man fortsätter med det än idag.

Allo, allo hemliga armén var det väl eller hur!? En av min mans absoluta favoritserier om han kunde titta på många gånger


Ska inte heller göra nåt vettigt eller ovettigt den här helgen. Det ska ju bli fem plusgrader och sol imorgon - okej, jag believe it when I see it;-)

Önskar dig en riktigt skön lat-helg:-)

Geddfish ♥ sa...

Simkunskap är SÅ viktigt!
Vilken tur att skolan fortsätter med det. Så hade inte jag det, tyvärr, hade önskat.
Allå emliga armén, var ju väldigt rolig!
Helgen har börjat hos mig, och redan kl 14 var det tid för sånggudstjänst på "hemmet" för di gamle och jag fick vara med i den lilla kören där och sen få gofika. Tror att di gamle uppskattade detta.

Önskar dig och frugan en skön helg!

Ingrid sa...

"Allo allo" är det länge sedan man såg, men en var ju roligt på sin tid.
Ha en riktigt skön helg!
/Ingrid

wiper sa...

Vad härligt att barnen har simskola. Så hade vi när jag gick i skolan också. Man fick åka till ett badhus och senare simhall.

Den serien såg jag på tv och det är ju en klassiker som man kan se om.

Då önskar jag dig en härlig lördag

Susjos sa...

Fint med simskola, vi betalade simundervisning för våra killar, tror inte de fick det i skolan ?
Men minns att jag fick åka till badhuset och försöka lära mej simma när jag gick i typ 2:an eller 3:an?

Hoppas du har en lat och skön helg!
Jag gör mej redo för jobb..

Marianne sa...

Jag tycker det är bra med obligatorisk simskola i skolan, det är inte alla föräldrar som prioriterar den utgiften och det är ändå viktigt att kunna simma.
Allo allo minns jag, den var rolig.
Det är skönt, men svårt ibland att inte göra något vettigt, jag hoppas du lyckas.
Ha en fin kväll

Åke sa...

Barnen Ryssland skulle nog vara glad över att bara få simma dom. Mina föräldrar tog mig i simskola innan skolan startade, har inte föräldrar något ansvar idag?

I byn Pechenega, Murmansk oblast, belägen endast 7 kilometer från gränsen till Norge, lär sig ryska barn att använda automatvapen och kamouflagenät.

Norska mediekanalen NRK, med Barents Observers redaktör Thomas Nilsen som delar avslöjande foton på Twitter.

Fotona visar barn som hanterar riktiga Kalashnikovgevär och deltar i militär träning.(länken kommer i nästa kommentar)

Åke sa...

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ryska-barn-f%C3%A5r-milit%C3%A4r-tr%C3%A4ning-n%C3%A4ra-norska-gr%C3%A4nsen/ar-BB1in4BK?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=b22d244776bd437b8911b604c80d0b4e&ei=30

Länken jag lovade på vad ryska barn få lära sig.

Anna i Portugal sa...

Jag tycker det är bra att det är ett krav för betyg. Att kunna spela fotboll eller hänga i knäna på ett räcke är fullständigt ointressant för betyget men bra för kroppen. Men att kunna simma är livsavgörande. Tycker jag. Ha en fin söndag!

Marianne sa...

Ryska barn har alltid drillats hårt, tror jag, men att drillas i krig är ju fasansfullt.

Jag har också alltid mobilen med, men avstår längre samtal om jag inte är ensam.

Önskar dej en fin söndag