lördag 9 mars 2024

Och så har helgen kommit igen.

Blev en inledning på bloggen här igår innan tröttheten satte in och det där med bloggandet stannande av helt. 
Orken tog slut för att återkomma idag, tack och lov.
Sov ju riktigt gott inatt även utan att ha tagit mina mediciner, blev att ta ett par av dem idag på morgonen för blodfetterna och lite annat.

Veckan yrkesmässigt blev ju helt ok, även om det sista igår bestod av lite "kuckelimuck" med några elever, de blev förbaskade på lärarna och valde att sitta med mig i ett annat rum resten av de sista två lektionerna....så kan det bli ibland. 

Per Oscarsson i tv-serien "Polisen i strömstad", en klassiker och förbaskat bra.
Detta förgyller min lördag idag och livet känns riktigt fint.

Ha nu en fin lördag alla.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Detsamma till dig Micke!
Ha en riktigt fin lördag och helg.
/Ingrid

LillaSyster sa...

Så bra att de kunde sitta med dig och ha det trevligt istället för att hitta på något bus. Bra jobbat Micke, förstår att det tog på krafterna. Vila dig idag =)

wiper sa...

Toppen att ha nån som dig dom kan prata med när det skär sig

Den serien är ju en klassiker och Per Oscarsson var ju så bra. Jag såg honom några gånger i Nordstan i Göteborg.

Ha en fin helg
Hälsning från Malin

BP sa...

Är det kvällsmediciner du måste ta för att kunna sova? Jag brukar ta mina tabletter på morgonen, för då glömmer jag dom inte om du förstår vad jag menar.
Och vad gjorde du med eleverna i cirka två timmar? Försöker du lära dom nåt, eller får det "bara" prata av sig, vilket är nog så viktigt.
Önskar din en fin kväll med eller utan Mello;-)

Ditte sa...

Skönt med helg och en god natts sömn-
Ja, skolans värld är ju speciell men fint att du kunde ta dig an eleverna och att andra kunde ha sina lektioner. Du gör ett bra jobb!
Önskar dig en fin helg.
Ha det gott.

Anna i Portugal sa...

Vad bra du känner att livet känns riktigt fint! Tummen upp helt enkelt :) Ha en fin lördagskväll!

znogge sa...

Kuceklimuck är jag välbekant med men med trygga och stabila vuxna brukar det ordna sig.
Nu gäller det däremot att njuta av en vilsam helg och tanka ny energi. Min erfarenhet är att måndagar kan bjuda på många känslor.

God helg!

Äventyret framtiden sa...

Ordet "kuckelimuck" använde min far ofta, så det var roligt att få se det här inne hos dig. Ett bra ord.
Pär Oscarsson var en verkligt bra skådespelare. Kul att du ser på gamla filmer...berikande på sitt sätt.
Ha en fin söndag!