fredag 15 mars 2024

Och så kom det till sist en fredag igen.

Som ni ju vet, fredag är min bästa dag på veckan, kort arbetsdag och sedan hem för två dagars vila...veckans höjdpunkt.

Helgens tv-serier får bli "Någonstans i Sverige"...en klassiker, och sen blir det sista säsongen av "Hem till Byn" som jag började gå igenom igen för någon månad sedan, man får ju variera sig lite. ;)

Bästa scenen ur "Någonstans i Sverige", efter en krogrunda samlas de hemma hos "grisen" som han kallades och med lite överlämnande av kuponger, som man hade under beredskapstiden från Loffe,  så ordnade "grisens" mor en riktig vickning.
Märks det att jag gillar "nattamat"? ;)

Hej då skolan, vi ses imor...ehum...på måndag. ;)

Tillönskar er nu en fin inledning på helgen, det ska vi ha.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Det låter som bra planer för helgen. Vissa serier står sig verkligen i längden och man kan se dem omigen.

Önskar en god helg nu!

BP sa...

Med ditt filmmys har frugan tv:n till sig själv. Ingen krock där inte;-)
Nattamat har jag inte ätit på år och dag. Nu sa du nåt;-)
Önskar dig en riktigt skön helg:-)

Åke sa...

Viken underbar trapp där :) (den vart jag lite avis på) Hem till byn såg jag jämt på för 100 år sedan, jag mins den var mycket bra. Har den fortsatt eller är det nya avsnitt? Någonstans i Sverige finns också i bakhuvudet men jag mins inte riktigt... Trevlig helt önskar jag dig, vila nu dina dagar :)

Ingrid sa...

Någonstans i Sverige minns jag nu när du nämner den. Måste kolla om den finns på Öppet Arkiv, i så fall ska jag absolut se den igen.
Tack för tipset och ha en fin helg!
/Ingrid

Anki sa...

Ser ut som du hade en trevlig fredag ... och visst minns även jag både filmen och serien ... båda absolut sevärda :)
Ha en fin helg!