lördag 16 mars 2024

Lördagen är i full gång...

och alla obligatoriska sysslor är avklarade såsom ut-bärande av sopor, mer än så var det ju inte inplanerat idag. 
Något mer än så har jag inte tänkt att sysselsätta mig med förutom ev lite städning. 
Tror jag skiter i städningen förresten, det är ju ändå Lördag. ;)

Omvärlden då?
Tror jag skiter i det också om jag ska vara ärlig, men vårt land påverkas ju av vad som händer där borta, ni vet ju alla vad som händer runt omkring vårt fosterland.
Men det är ju lördag, stänger av för idag helt enkelt, ingen ide att engagera sig varje dag, eller hur?

Blir att se på en klassiker till, "Mot alla vindar".
Där får man ju verkligen perspektiv på sin tillvaro.

Men nu är det således lördag förmiddag, ha en fin eftermiddag och kväll alla, det ska jag och hustrun ha.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Det gör du rätt i! Koppla av och glöm allt elände och njut av "Motala Vindar".
Trevlig helg!
/Ingrid

Znogge sa...

Här kom vi till skott och fick städat lite vilket var välbehövligt och skönt.
Ärligt talat så orkar man inte fördjupa sig i allt elände varje dag så ibland är det skönt att stänga av.

Ha en njutbar lördag!

Marianne sa...

Städning är fredagsgöra, så den kan du med gott samvete hoppa över. Det andra kan du också stänga ute så njut av din lördag nu.

Geddfish ♥ sa...

Ett mycket bra beslut, tycker jag. Skit i allt tråkigt.
Den serien Mot alla vindar, åh vad jag nästan grät till den! Helt underbar.
Ha det fint ni två!

BP sa...

När jag läste rubriken trodde jag för en sekund att du faktiskt gjorde nåt, nåt riktigt alltså;-) Tack och lov att du rättade mig direkt - hahaha.

Här är det ju gul varning för 10 cm snö. I morse var det 10,4 plusgrader och vid klockan 14 ösregnade det. Nu har temperaturen sjunkit till en plusgrad och precis nu har det börjat snöa. SUCK!!!

Under dessa vidriga förhållanden tog jag ett väldigt spontant beslut - satte mig i bilen och bjöd mig själv på en brunch på ett nytt ställe.

Susjos sa...

Låter som en avkopplande lördag, jag har varit ännu mera lat, jag har sovit hela dagen! Dock har jag varit vaken hela natten ;-)
Ha en fin lördagkväll!

Äventyret framtiden sa...

Bara koppla bort allt elände. Du kan ändå inte göra något åt världssituationen, bäst är att göra det bästa av sina dagar.
Ha en fin helg Guldkryckan!

Åke sa...

Jag städar inte alls numera, jag har ju hål i foten ;) Facit drar ett tungt lass här. Vi försöker att koppla av allt elände men på något vis kommer det in nytt hela tiden på nyheterna...vi tar en trevlig och solig söndag istället. Jag ska se om jag kan åka över till grannen med 4 hjulingen... vi kanske kan sitta och lapa oss i solen och ljuga värst en stund :) I fredags tog mig till en annan granne när jag startade upp maskinen. Vet inte sist jag kunde köra den, oktober kanske...