söndag 17 mars 2024

En liten söndag...

ska man väl klara av, man är ju trots allt ledig, skönt.
Enda smolket i glädjebägaren är att frugan har  åkt på influensa, vaknade i morse vid 06:40 av att hon kastade upp i papperskorgen.
Blev att ordna en spann för ändamålet, vi hoppas att det inte håller i sig alltför länge.

Nu vore det väl typiskt om jag skulle smittas och ha huvudet i en spann några dagar, vill ju helst inte, har jag tur så slipper jag, hoppas hoppas.

Blev ju då tidigt uppstigande idag pga ovan beskrivna hälsotillstånd med frugan, det blev en kaffe följt av en kopp te strax efter, sedan blev det till att sopa lite i min mancave och "sviffa" golvet, tog itu även med badrummet och köket.
Av hänsyn till frugan lät jag dammsugaren stå kvar på sin plats, det fungerar med en sopborste också.

Nu blir det ju att ta hand om hustrun, lite sjukvård när den väl är som bäst i hemmet, man får stötta varandra i både nöd och lust som det står i bergspredikan, tror jag iallafall, det borde stå där eller så får någon lägga till det i nästa utgåva. ;)

Nu tillönskar Zillen och undertecknad er en fin söndag.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att du slipper undan influensan, men det blir som det blir. Det är inte lätt att undvika när man bor tillsammans.
Ha en fin söndag både du och hustrun och Zillen med förstås!/Ingrid

Znogge sa...

Men stackars frugan din! Roligare kan man verkligen ha det. Hoppas att du slipper smittan i alla fall.

Önskar dig och Zillen en fin söndagskväll och frugan din god bättring!

Klimakteriehäxan sa...

Om det står om nöd och lust i bergspredikan vet jag inte, men i vigselformuläret ingick det åtminstone förr i tiden! Hoppas hustrun kryar på sig och att du slipper eländet.

BP sa...

Håller tummarna att frugan kryar på sig snabbt och att du inte smittas. Eftersom hon spydde antar jag att hon drabbats av maginfluensa, och den vill nog ingen ha frivilligt;-)

Om du inte har mattor behöver man egentligen inte ens ta fram dammsugaren. Det räcker så gott med torr- respektive våtswiffer:-)

Önskar dig en bra början på veckan utan sjukdom!

Marianne sa...

Så tråkigt för frun att få influensan, du får pyssla om henne ordentligt och så hoppas vi du slipper den.

Sv; Katter är otroliga på att känna av och trösta när man behöver det.

Önaskar dej en fin kväll@

Hanneles bokparadis sa...

Krya på er! (tips från en fyrabarnsmor: handtvätt och rena handdukar 🙂