måndag 18 mars 2024

Vecka 12 är igång.

Imorgon är det dags för elevhälsoteamet att komma till våran "flexgrupp 7-9" för att diskutera eleverna och vårt sätt att arbeta med specifika elever, kanske de kan lära sig något. ;)
 
Men först ska det bli nationella prov, ett skriftligt delprov för årskurs nio som följs av ytterligare ett skriftligt på torsdag.
SVA=Svenska som andraspråk är inriktningen denna gång.
Önskar alla kidzen lycka till, tre och en halv timme ska de hålla på varje gång.
Antar att undertecknad får fungera som korridorvakt även denna gång eller vakta i klassrummet så att ingen fuskar, bidra med pennvässare och nya pennor vid behov, jag borde få löneförhöjning...eller hur? ;)

Men nu ska måndagskvällen snart inledas, i soffan. ;)

Ha det fint alla, Kapten blåtand hälsar så gott.



5 kommentarer:

BP sa...

Kul att se att du har klarat dig från att bli smittad. Bra jobbat där:-)
Elevhälsoteam - ja nåt sånt fanns det inte på min tid. Inte på din heller gissar jag;-)

Prov ja - älskade dom när jag gick i plugget. Och jag fuskade hej vilt, men bara i ett ämne. Proven pågår ju i flera timmar, och då måste man ju på på toan. Tjejen som var ett mattegeni gick på toa och skrev alla mattetal på en rulle med toapapper. Efter ett tag vardet min tur att uppsöka toan. Jag memorerade de rätta talen och/eller skrev av dom i handflatan. Det funkade.
Jag ställde upp för henne när det gällde gymnastik som hon var helt hopplös på. Men "min hjälpande hand" bidrog till att hon ändå blev godkänd.
Tjänst och gentjänst;-)
Kapten Blåtand ser ut att må utmärkt i sin vårutstyrsel:-)

Znogge sa...

Elevhälsoteam kan vara bra men jag har också upplevt att de tycks leva i en annan värld än i skolan. Hoppas det blir ett bra möte och att någon lär sig något i alla fall ;-)

Tyvärr fuskas det en del på nationella men det handlar väl oftast mer om att proven läcker.

Önskar en god måndagskväll nu!

Susjos sa...

Spännande grejer som händer i skolan, och du ser till att allt är i sin ordning, bra där!
Hej HEJ Kapten Blåtand!
Ha en fortsatt fin kväll!

http://kraka.moah.se sa...

Önskar dig en bra vecka 12. Tiden går så rasande fort och snart är det väl påsklov.

LillaSyster sa...

Jag är inte avundsjuk på de som ska skriva prov, inte avundsjuk på dig heller som ska vakta. Helt klart är du värd löneförhöjning=)