onsdag 20 mars 2024

Halva veckan gjord återigen.

Np avlöpte väl igår, det var hörförståelse som stod på agendan.
På torsdag blir det dock digitalt, skriftligt.
Görs det digitalt så är tydligen risken för fusk mycket mindre, eller rent utav obefintlig kanske, i hela Sverige startar provet 09:00.

Mötet med elevhälsoteamet avlöpte väl det också, nu är det mesta under kontroll igen i våran grupp, fast det har det varit hela tiden egentligen, men nu är "EHT" med på noterna också, bra att ha dem tillhands när det behövs.

Men...ett stort MEN....undertecknad fick ju magsjukan i natt, trodde jag hade lyckats komma undan frugans magsjuka, det sprack. :(
Är således hemma resten av veckan. :(

Putin då?
Han vann ju valet med 80% eller vad det nu var, tack gode gud för demokratin. 
Vilket aphuvud han är ändå, jag stänger av, man blir ju bara trött.
Han platsar i min jättegamla kategori "Piss-hink", dags att använda den kategorin igen.

Nog bättre att fokusera på sin barndom, kalla kriget med ubåtsjakt och somrar på landsbygden, en del kändes åtminstone bättre då.
 
Meeeen, nu är det onsdag i sjukbädden, dags att vila lite och få till det.

Ha en fin afton alla.

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det där med piss-hink gillar jag, spy-hink också för Putin. Skitstövel är vad han är och mycket värre än så.
Hoppas att du snart är på benen ordentligt igen Guldkryckan!
Krya på dig!

Marianne sa...

Min tanke är att Pisshinksgubben har manipulerat valet till sin fördel.
NP var inget jag gillade i plugget, men för övrigt hade jag ingenting emot prov, ja förutom matte.
Blä för magsjuka något jag klarat mej ifrån i livet.

Sv: Folk tror man är idiot när man tilltalar de, jag brukar ofta skoja med folk i köer eller i butiker, vissa blir glada men många blänger bara.
Krya på dej nu!

Ingrid sa...

I piss-hinken passar verkligen Putin!
Så¨jobbigt med magsjuka.
Krya på dig!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Piss-hinken, det var ett bra Putin-ord! Usch, för fn, värre än värst.
Krya på dig nu, magsjuka är ingen hit. Hoppas jag inte får det när jag nu skriver att jag aldrig har det.
Trevlig afton!

LillaSyster sa...

Krya på dig. Peppar peppar ta i trä......det var hundra år sedan vi hade magsjuka. Tycker som du om MR. P

BP sa...

Japp, maginfluensa är extremt smittsam. Säger som Gerd - har bara haft magsjuka en enda gång och det var i Bulgarien. Men den var över på en dag.
Bra att veckans början i skolan gick bra och att NP förlöpte väl.

Klart att han vann en jordskredsseger, jag menar hans motståndare är antingen fängslade, lever i exil eller är mördade...

En härligt familjefoto. Så söt du var:-)

Susjos sa...

Å fy sjutton för magsjuka, hoppas du mår bättre nu!

Ja, vad ska man säga om det riggade valet i Ryssland, i piss-hinken kan vi sänka ner honom i!

Vilket underbart sommarfoto från din barndom!

Krya nu på dej och ha en fin kväll!

Znogge sa...

Valet i Ryssland ger jag inte fem öre för och han är en totalt ovärdig segrare eller vad man ska kalla honom... Tycker det låter bra att den där hinken kommer till heders igen.

Vilken otur att du blev sjuk men magsjuka är smittsamt så det var kanske inte helt oväntat. Du får stanna hemma och vila dig i form.

Vilken härlig sommarbild från din barndom!

Krya på!

Ditte sa...

Ja, N.P. är ju speciella men säkert bra med digitala varianter för att minska fusket. Tycker att alla prov ska vara digitala så att det blir opartiska rättningar av dem.
Vad gäller valet i Ryssland är det ju en parodi på det mest tragiska. Puh! Ja, ta fram hinken. Behövs.
Önskar nu att magsjukan raskt lämnar dig och att du åtegår till ditt mer pigga jag.

wiper sa...

Vad tråkigt att du fått magsjuka. Hoppas din fru nu är på bättringsvägen och att det inte blir långvarigt. Sånt är väldigt jobbigt

Mitt i prick skrivet av dig gällande Putin och valet. Ja du mycket kändes bättre ett antal årtionden tillbaka. Nu är det lite för mycket av allt elände så jag måste också stänga av emellanåt

Krya på dig Micke
Varm hälsning från Malin