torsdag 21 mars 2024

Torsdagen i sjukbädden.

Bara att acceptera antar jag, sjukbädden är ett måste i dag också, skönt att inte vara ensam då antar jag också, frugan har ju varit dålig sen i söndags, hoppas vi båda kryar på oss nu.

Vad gör man då denna gång i sjukbädden, i mitt fall blir det i fåtöljen framkör min tv i min mancave, "Hem till byn" är avklarad så nu blir det "Matador", en dansk klassiker, bland det bästa som kommit ifrån det landet tycker jag.

Många avsnitt blir det ju. 

I övrigt fortgår ju omvärlden  även utan mig, såg i "frånvarorapporten" på kneget att det är många borta, sjukdom och lite annat, får ju lite ångest över det men jag är ju trots allt sjuk, inget jag kan göra mer än att se på ifrån utsidan.
Jösses va dum man är egentligen.

Men det är ju ändå torsdag och här sitter man i sin fåtölj framför tv,n och kikar på "Matador", man borde nog flytta till Danmark, fint land det där och ett vackert språk. 

Ha nu en fin eftermiddag och kväll alla.

9 kommentarer:

BP sa...

Ditt inlägg hade nog varit ett perfekt bidrag till "Tråktorsdag" idag. En himla otur att ni båda två är däckade. Vem står för markservicen då?
Hoppas verkligen att ni lyckas bli friska till helgen, så att åtminstone du kan ladda upp inför en ny arbetsvecka.
Fortsätt njuta av dina tv-serier nu:-)

Äventyret framtiden sa...

Bara för Matador kunde jag bli lite lite lite sjuk...den serien gillar jag mycket. Ja, Danmark är inte helt fel.Trevligt land och trevliga människor.
Krya på er båda två.

Anki sa...

Åh ... Matador ... en gammal favorit!
Krya på er nu frugan och du!

Ingrid sa...

Matador är verkligen en älskad klassiker som jag har sett ett otal gånger och gärna ser en gång till.
Krya på er!
/Ingrid

LillaSyster sa...

Bra att du har underhållning i sjukstugan. Krya på dig!

Susjos sa...

Matador låter bekant, men tror inte jag har sett den. Danskarna är ju himla bra på kriminalserier också, även ihop med svenskarna, har du sett "Bron"?
Trist att vara sjuk, tur du kan roa dej med serier!
Nu får ni krya på er,Fru Guldkrycka och du!

Marianne sa...

Så ni samkör sjukdagarna, ja det kan ju vara lite trevligt med sällskap. Matador har jag inte sett, men vet att det var en långkörare och att den ska vara bra. Jag gillar Danska serier, och jag gillar Danmark, närmare bestämt nordvästra Jylland, där jag var nära att köpa en andelslägenhet för sisådär 8-9 år sedan.

Sv; Ja hittar jag något fint på rea slår jag till, men det är sällan jag gör det.
Krya på er nu båda två!

Stefan sa...

Att vara sjuk är ingen höjdare, men finns det något positivt med det så är det att just plöja genom filmer och serier man har i favoritlistan.

Så du har också DVD-filmer i samlingen? Själv har jag nog ett par hundra och frågan är hur länge man kan se dem. En dvd-spelare kan gå sönder och jag betvivlar att det går att köpa nya. Streamingtjänster verkar vara dagens melodi.

Krya på dig.

Znogge sa...

Matador är en fantastiskt bra serie och en av mina favoriter. Vilka karaktärer och vilka bra skådespelare.

Är man inte bra är det bara att stanna hemma. Dock känner jag igen det där med samvetet när man ser att många är sjuka. Frånvaro märks verkligen när man jobbar på en skola. Men är man sjuk så är man och bacillen vill garanterat ingen ha.

Krya på båda två och ha en bra fredag!