fredag 22 mars 2024

Fredagen på väg emot Lördag.

 Så jäkla kul är det ju inte att vara hemma ifrån kneget, nu missade jag min korta arbetsdag ju, synd. ;)

Mycket i media om droger i dessa tider, pratar mycket med eleverna om just detta, inte för att det hör till alltid utan för att jag själv har en "historia" på det området.
En av mina gamla elever fick fyra år nyligen på anstalt, roligare kan man ju ha det men jag hoppas att detta kan vara en vändpunkt för denna elev.

Mår hyfsat bra själv här trots allt, men frugan är det värre med, medtagen pga magsjukan sedan i söndags men vi hoppas det ska stabilisera sig i helgen.
Hon har ju yrsel även utan magsjuka så vi hoppas på det bästa således inför denna helg,, inväntar samtal från hennes läkare idag.

Ozzy i min gamla datorväska som ligger på köksbordet, en fin plats för våra katter som använts av dem i många år nu.

Bästa platsen i hemmet egentligen om man röker, men det gör jag ju inte längre. ;)


Men så är det, ha nu en fin fortsatt fredag alla.

10 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ozzy har det verkligen bra. På köksbordet gillade mina katter också att vara då nära fönstret. Utsikt är viktigt.

Lite synd där att du missade din korta arbetsdag! Haha...
Mera synd är det om din fru som inte är ordentligt på benen ännu. Hoppas att det ordnar sig snart på bästa sätt.

Droger är ingen lätt sak. Fint att du kan vara behjälplig på ditt sätt och med din erfarenhet, att du har förståelse på rätt sätt. Lycka till med dina elever som du finns till för!

Ha det så bra ni kan ni båda, ja katterna med förstås!

LillaSyster sa...

ja, det var ju typiskt att du skulle vara sjuk på en kortdag.
Inte kul när ens gamla elever trillar dit på droger. Håller verkligen tummarna för att det var första och sista gången det blev anstalten. Hoppas också att din fru mår bättre nu, yrsel är ju så otrevligt, ja magsjuka också. Ta hand om er!

BP sa...

Minns din "historia" och din oerhörda styrka att ta dig upp! Hoppas du är väldigt stolt över dig själv.
Och som jag brukar säga - bättre lärarassistent får man leta efter. Om någon vet vad han pratar om vad gäller droger så är det ju du. Hoppas du fårmöjlighet att göra det ofta mot elever i riskzonen. Och fyra år bakom lås och bom för din före detta elev är ett strängt straff för en ung kille. För hoppningsvis tar han chansen och vaknar... i tid.

Osis med din fru. Lider hon händelsevis av Kristallsjukan? Det gör min granne som är i samma ålder som Eva. Det går i vågor och aningen otäckt måste jag säga. Känner fler som lider av det, bara kvinnor konstigt nog...

Önskar er ändå en riktigt trevlig helg!

Ditte sa...

Trist att ni är dåliga men hoppas och önskar att ni snart är på bättringsvägen.Du verkar ju vara på gång och hoppas att hustrun snart också är det. Bra med läkarkontakt.
Ja, droger kan ju ställa till det ordentligt och det är ju en utmaning att ta sig ur det. Hoppas och önskar att din elev efter anstalten ska kunna leva ett bra liv. Och visst är du en väldigt lämplig person att i sammanhanget stötta eleverna.
Önskar er nu en helg där ni ska må bättre.

Znogge sa...

Vissa erfarenheter är inte önskvärda men i ditt jobb så tror jag faktiskt att det kan vara en tillgång. Ett tufft straff som förhoppningsvis innebär en vändning men det är inte alltid så.

Hoppas ni båda piggnar till under helgen. Att missa sin kortaste arbetsdag var väl onödigt ;-)

God lördag!

Ingrid sa...

Ha en fin helg du också och krya på er båda två!
/Ingrid

wiper sa...

Jättebra initiativ av dig att prata om doger och annat med dina elever. Sånt kan verkligen göra skillnad

Vad tråkigt med eleven som råkat så illa ut men jag hoppas som dig att det blev en väckarklocka för eleven

Hoppas din fru snart är av med eländet med magsjukan. Sånt påverkar hela kroppen. Jag vet hur yrsel känns så jag känner med henne

Ha nu en så bra helg som möjligt ni båda
Hälsning från Malin

Anna i Portugal sa...

Härligt att du kommit bort från droger och cigaretterna! Din erfarenhet hoppas jag hjälper ungdomarna omkring dig. Krya nu på er.

Anonym sa...

Två av mina fem katter jag hade på gården låg ofta på bordet, de gillar ju att ligga högt så det är ju en perfekt katt som behöver ha koll på omgivningen.
Nej magsjuka verkar inte alls kul, varken jag eller mina barn har haft det, så jag har ingen närmare erfarenhet.
Usch droger är ett skit, märkligt att en behöver testa det trots all kunskap om hur snabbt en kan bli beroende.

Sv; tack för fin förståelse angående "gnäll".
Jag har haft hund i nästan hela livet, min senaste blev sjuk och fick avsluta ditt liv för 4-5 år sedan, Harry är sonens hund. Nu önskar jag innerligt att du kan köpa din hund så småningom.
Krya på er och ha nu en fin lördagskväll.

Marianne sa...

Inte meningen att vara anonym!