söndag 24 mars 2024

Dagen innan måndag, en härlig söndag.

I fredags blev det lite planering yrkesmässigt inför påsklovet, kommer återigen
att ansvara för att kidzen kommer både till och ifrån simhallen, operation "lär dig simma för helvete annars får du inget betyg i ämnet idrott".

På onsdag kommande vecka ska jag dessutom följa med en hög med ungar till samma simhall, idrottsläraren som brukar sköta det har fått förhinder.
Blir en timmes övertid för undertecknad, men det tar jag ju igen någon annan dag.
Enligt mina uträkningar ska det vara minst 10,4 timmar i kompensation att ta ut vid tillfälle, det ordnar jag. ;)

Har ju problem med luftvägarna emellanåt, 40 års rökning har ju den konsekvensen, men med lite spray emellanåt så löser det sig, och en snus förstås. ;)
Hujeda mej säger jag bara.

Zillen i sin "burk" i klätterställningen, bra ställe det där.

Min plastgran står kvar med belysning och allt i min mancave, tror jag låter den stå där till nästa jul, det är ju ändå MIN mancave. ;)

Men nu förbereder vi oss mentalt för en ny måndag, ha en fin dag alla.

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Har du julgranen kvar? Då får du väl ta och byta ut tomten mot en stilig tupp eller åtminstone en kyckling, nu när det är påsk.
Ha en fin söndag1
/Ingrid

Znogge sa...

Ja, det är viktigt att kunna simma och det är surt att få ett F i idrott och hälsa för att man inte kan det men det är den bistra sanningen. Julen varar väl till påsk så än är det ingen ko på isen tycker jag :D

God söndag!

LillaSyster sa...

Visst är det din cave, men orkar du ha den uppe året om? Själv blir jag så trött på julpynt......
Att kunna simma är ju livsviktigt, då där har du ett viktigt uppdrag- att lotsa dem till och från simhallen.
Fina Zillen =)Njut av söndagen!

BP sa...

Hahaha! Ja, julen pågår ju till Påsk sägs det, och hos dig gör den det. Bäst att du hänger några ägg på granen och ersätter jultomten med en hare alternativt höna då;-)
Nu vet jag inte hur långt simhallen ligger från din skola, men du skrev ju nyligen att du gått upp i vikt, bland annat då du gått mindre än vanligt. Så då är det ju bara att tacka och tar emot... den extra motionen alltså.
Har ju rökt minst lika länge som du, men märkligt nog aldrig haft problem med luftrören, däremot hade jag rökhoste...
Önskar dig en bra start på veckan, och försök att inte bli smittad med maginfluensan igen;-)

PS. Bilden på Zillen är en höjdare:-) DS.

Susjos sa...

Bra att kidzen lär sig simma, och bra med en ledsagare som dej!
Snus är bättre för luftrören i alla fall!
Hej där Zillen, skönt med ett litet eget krypin.
Aha, granen är kvar, säger som nån annan skrivit, du får byta ut tomten mot en tupp eller nåt nu när det nalkas mot påsk ;-D

Ha en fin söndagkväll!

Äventyret framtiden sa...

Simma är livsviktigt att kunna. Fint att du stöttar ungarna!
Granen kan väl stå kvar men byt ut kulorna och tomten till påsktuppar, hönor och fjädrar istället. Till midsommar kan du pynta med blommor, halloween med spöken etc...

Så bra att du har hjälpmedel att ta till när du känner så! Bravo!

Ha en fin kväll och en fin påskvecka!

Ditte sa...

Ja, att eleverna kan simma är ju en viktig livförsäkring. Så detta med att klara simproven för att få G i idrott är ju bra. Perfekt att du stöttar dem.
Passar på att önska dig en bra vecka. Antar det blir en kort vecka. Bra så.

Marianne sa...

Operation lär dej simma är ju viktig, men jisses vilket långt namn den fått :)
Har ni påsklovet efter påsk? Här I Stockholm är det nu veckan innan.
Ja, det känns konstigt att han blev så pigg nu.

wiper sa...

Redan då jag gick i skolan på 1800-talet ;) så var vi tvungna att lära oss simma. Sen gick jag även på simskola på sommarlovet. Toppen att ni lär barnen simma, eloge där

Vad bra att ha lite timmar att ta ut tills senare tillfällen. Min man rökte i 20 år innan han träffade mig. Han hade ett helsike att bli av med röksuget så han hade först tabletter och sen plåster. Fick ha inhalator mm i flera år men nu är det rätt bra

Vilken fin bild där er katt tittar ut ;)

Ja du det är nog ingen idé att ta bort granen för nu är det snart jul igen ;)

Ha en fin början på veckan Micke
Hälsning från Malin