måndag 25 mars 2024

Måndag igen...

och vilken måndag det var iallafall, helt ok både praktiskt och mentalt med tanke på att vi bara har tre skoldagar med eleverna denna veckan.
Torsdag är det studiedag och fredagen är ju en sådan där "Långfredag".
Sedan har vi en veckas påsklov, planeringen redovisade jag ju i gårdagens blogginlägg.

Ägg och sill hör ju påsken till, måste komma ihåg att inhandla detta i veckan, speciellt sillen, utan sill blir det ju ingen påsk.
Påskdagen däremot behöver vi inget alls här hemma, vi är bortbjudna till frugans ena barn med familj och barnbarn, ser fram emot detta, gott gott och trevligt.

Förra påsklovet då yrkesmässigt:


Inte så att jag gjorde något av det bilderna visar från förra påsklovet men ändå.
Hade fullt upp med att dra benen efter mig emellan min kontorsstol och soffan, det kräver ju sin man det. ;)
Men i år blir det lite arbete iallafall, men liiite ska jag allt vila mig på soffan på kontoret...så det så.

Men nu....en måndagskväll väntar...är i arbete med att hitta något "påskigt" till granen. 

Ha nu en fin måndagskväll alla.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Så skönt med en kort vecka. Här är det påsklov denna vecka och jag vet ju hur uppskattad ledigheten brukar vara. Klart att du ska hinna vila dig lite på soffan också. Vore förargligt om den skulle stå oanvänd ;-)

God måndagskväll!

BP sa...

Japp, kort vecka! Det påpekade min bästis igår. För oss pensionärer kvittar det ju;-)
Skoj att du nappade på mitt förslag att påskpynta julgranen. Älskar när mina idéer faller i god jord - hahaha!
Ni blir bortbjudna ganska ofta på sistone. Antar att det har att göra med att din fru har fått färdtjänst beviljat. En nyvunnen frihet gissar jag. Och du får hänga på...;-)

LillaSyster sa...

Ska bli spännande och se vad som kommer upp i granen =) Vila du dig i soffan- det är du värd!

Ingrid sa...

Det måste vara härligt att ha ett påsklov som väntar.
Lycka till med påskgranen!
/Ingrid

Geddfish ♥ sa...

Här i Lidköping är det påsklov också. Men hos mina döttrar, de får vänta tills nästa vecka.
Påskpynt i granen? Spännande, haha.
Ha det så mysigt och så gott att bli bortbjudna.

lotta sa...

Kort veckor är ju alltid trevliga. Jag kör en långvecka jag. Sill och ägg är ett måste till påsk. Lax och räkor brukar också ingå på påskbordet. Ha det så trevligt på påskbjudningen.
Glöm ej att det är stilla veckan :)