onsdag 27 mars 2024

Påsklovet tar sin början för kidzen.

Hade ju en hög ungar med till simhallen idag, många dök inte upp så de får väl köpa ett par "armpuffar", men betyget blir ju F iallafall, hoppas de skärper till sig innan skolavslutningen.
(Dessutom åkte två av kidzen som kom ut från simhallen, häpp, så kan det också gå)

 Studiedag imorgon då, kommer i skrivande stund inte på vad det skulle handla om, men klasskonferenser har vi under dagen iallafall.
09:00 är det vår tur att tillsammans med EHT gå igenom våran klass på djupet och inte skumma på det som vi gjorde förra veckan.

(Eller så skummas det bara lite till, återstår att se men det ska väl bli bra med lärare, specialpedagoger, kuratorer och en psykolog)

Hur som helst, nu slipper man ungarna en vecka, det fungerar ju det också. ;)

Ha en fin onsdagskväll allihopa.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det kommer att funka fint med en barnfrivecka, jag lovar!

Susjos sa...

Skolans värld idag alltså...jag är glad att man har gjort sin skoltid för länge sedan!
Japp, du får en bra barnfri vecka, det är jag övertygad om!
Ha det gött!

BP sa...

Vilka långa ben du har fått, och så smal du har blivit;-)

"åkte två av kidzen som kom ut från simhallen" - vad betyder det? Är ju inte så bevandrad i skoljargongen om man säger så;-) Simning är faktiskt ett måste tycker jag. Vet inte hur det är idag, men "på min tid" var det likaobligatorisk att kunna simma för att få godkänt i "ämnet" idrott. Det var väl vid 9 eller 10 års åldern om jag minns rätt.
Kan bara önska dig ett hjärtligt "Sov gott" imorgon. Du har väl halvdag, eller...;-)

PS. På min tid hade vi lärare, inget mer... DS.

Anki sa...

Önskar dig en bra sista arbetsdag före helgen och därefter en Glad Påsk!

Ditte sa...

Trist och slött att inte eleverna begriper att det är viktigt att kunna simma och helt rätt att de får F i betyg .
Skönt med studiedag och sedan lite fritt från eleverna. Passar på att önska dig en Glad Påsk.

Äventyret framtiden sa...

Njut för fulla muggar nu när du är barnledig!
Ha en fin påskhelg Guldkryckan!

Stefan sa...

Det låter som en avkopplande vecka :)

Glad fortsättning på påskhelgen.