fredag 19 april 2024

Och så kom fredagen igen...välkommen tillbaka.

Får väl fortsätta med tv-serien "voyager" här, men först blir det väl att försöka få igång min gamla DVD-spelare som ju även innehåller VHS-funktion.
Den upphörde ju att fungera för många många år sedan, en utmaning så god som någon annan.
I värsta fall får det väl bli att använda min ordinarie DVD-spelare.

Leverans ifrån Willys idag, lite stödköp som var välbehövligt, har gått åt lite mer än det brukar här så det var ju hög tid för denna leverans.
Nu ska vi klara oss tills slutet av månaden iallafall utan behov av att gå och köpa mjölk i affären eller vad det nu kan vara som tar slut.
Tur att frugan är hemma och kan ta emot alla leveranser, hon borde få nobelpris på det området. ;)

Väl hemma var bovärdarna i full gång med något, undrar vad, för de syntes inte till nånstans, som alltid. ;)

Ha nu en fin inledning av helgen gott folk.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Då hoppas jag att tekniken ska fungera så att inga planer rubbas. Vi kan inte spela upp VHS längre men det är som det är.

Smidigt med hemleverans och ännu bättre att frugan din är en fena på att ta emot dem. Det underlättar definitivt.

Önskar en god fredagskväll!

BP sa...

Det finns faktiskt både VHS och DVD-spelare att köpa hos Kjell & Co. samt hos Clas Ohlson. Ja, skivspelare också för den delen.
Så duktiga ni är att klara er med en matleverans i hela 11 dagar. Det klarar jag inte - eller fel, jag har inte ens försökt. Behöver nog inte heller, då min Ica ligger tvärsöver gatan. Ni har nog lite längre till en Willy:s eller ICA antar jag.
Sen lilla söta elbilen (antar jag att det är) kanske krattar ihop gamla löv eller samlar ihop grus. Klippa gräs däremot gör den nog inte;-)
Önskar dig en toppen helg!

Ingrid sa...

Nu är det cd som gäller och alla gamla videoband fick Kupan ta hand om.
Ha en fin helg!
/Ingrid

Susjos sa...

Inte dumt med en ledig fredag för mej också! Men det får gärna bli lite varmare och gärna solsken i helgen! Idag kom det t.o.m några snöflingor, så himla kallt! Bäst att då vara inne och njuta av "värmen"inomhus.
Tack för tipset om att handla mat online, ser att det börjar sina i skafferi och kylskåp här hemma också!

Ha en fin helg!

wiper sa...

Vi har en dvd bluray spelare nedanför vår tv. Sen har vi en kombinerad dvd VHS som vi inte haft inkopplad på ett tag. Hoppas det löser sig med tekniken

Härligt med leverans för då slipper man gå flera gånger. Ja du får utfärda nåt slags pris till din gulliga fru

Ha nu en skön helg du också Micke
Hälsning från Malin