onsdag 3 april 2024

Onsdag och simskolan är igång.

Tyvärr kom bara en enda elev igår av tolv anmälda, idag kom iallafall fem av dem.
Men då kom inte spårvagnen pga urspårning och hade vi tagit ersättningsbuss så hade vi kommit försent.
Satsar på imorgon då igen, hoppas fler kommer då och att vagnarna går som de ska.

Fick bli att lämna lite prover på vårdcentralen efter arbetet idag, fyra rör tog de ur min späda lekamen, resultatet får jag nästa fredag hos min diabetessköterska.
Måste ju dit och förnya remissen för fotvården också, det får jag absolut inte glömma.

Några ägg sitter ju inte fel när det nu närmar sig kvällen, många som blev över i påsk här ju, "intet skall ju förfaras" som det står i Johannes-evangeliet,  6 kapitlet. 
Allt har jag inte glömt från min barndoms söndagsskola.
Dessutom användes frasen i en "Beckfilm", annars hade jag väl inte kommit ihåg det heller. ;)

Skönt vid hemgång iallafall, en spårvagn som kom när den skulle idag var ju guld värt, kom hem i tid utan något strul.


Ha nu en fortsatt fin kväll alla.

6 kommentarer:

Susjos sa...

Då hoppas vi att spårvagnen kommer i morgon, liksom eleverna!
Ägg är gott, blir ett till frukost varje dag här hemma!
Sedär, du minns lite från söndagskolan, jag minns att vi sjöng "Jesus älskar alla barnen"

Ha nu en fin kväll!

LillaSyster sa...

Inte lätt att lära sig simma mitt i vintern =) Den där snön var ju helt onödig. Vissa saker sätter sig bra I minnet. Ha en bra kväll och ägg håller sig nästan hur länge som helst om de står svalt.

BP sa...

Strular det som det gjorde idag kan jag tänka mig att eleverna tröttnar också. Är det alltså samma elever varje dag under veckan eller olika årskull?
Den där orangea äggtimern gillar jag skarpt. Har aldrig sett en sådan. Jag kör mellan tummen och pekfingret - typ sju minuter för hårdkokt, tre minuter för löskokt, dryga fyra minuter för mittemellan. Men den äggtimern tror jag att jag villhöver.

Hoppas att resultatet av blodproverna är till belåtenhet, både för dig och sjuksköterskan. Och fotvård fick min man ju också. Det är såååå viktigt, inte bara för diabetiker utan även för oss som är lite äldre och får torra fötter med förhårdnader.

Äventyret framtiden sa...

Lycka till vad gäller både blodprov och sim-elever. Jag förstår inte riktigt det här med eleverna. Är det frivilligt eller hur fungerar det? 12 anmälda och det kommer en.

Ha en fin kväll!

Ingrid sa...

Hoppas att diabetessköterskan blir nöjd med resultaten av proverna. Fotvården är nog så viktig, så den remissen får du inte glömma.
Hoppas nu att spårvagnarna går som de ska i morgon.
Ha en fin fortsättning på påskveckan!
/Ingrid

Lotta sa...

Det blir till att äta järnrik mat samt c-vitaminer ett tag nu då om de pressat ut så mycket blod. Du borde nästan vara hemma ett par dagar för att vila upp dig. Det tar på krafterna att vänta på spårvagn och elever som inte vill till simhallen. De elever som vill till simhallen kan redan simma och de som behöver det kommer inte. Så var det när jag körde skolbuss i slutet på 90-talet.
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!